Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#10 Svar postet d. 12-09-16 kl. 17:38. Emne: Musvåge eller Fjeldvåge - - - - ?
- se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Karenmarie Simonsen
#11 Kommentar postet d. 13-09-16 kl. 15:47. Emne: Musvåge eller Fjeldvåge - - - - ?
Tak for deltagelse i denne tråd!

Holder skarpt øje med en eventuel Fjeldvåge.

Er ikke indrapporteret her fra Mors - - - - endnu

Dbh/Karenmarie

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen
#12 Kommentar postet d. 13-09-16 kl. 16:19. Emne: Musvåge eller Fjeldvåge - - - - ?
Det er tankevækkende at der er observationer af Fjeldvåge i alle årets måneder i FNs naturbase i år, mens der dog ikke ses observationer i juni, juli og august i 2015.

- se linket HER

Så vidt jeg kan se er ingen observationer fra i år eller sidste år dog kvalitetssikret-----

Mvh. Jens

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#13 Kommentar postet d. 13-09-16 kl. 16:51. Emne: Musvåge eller Fjeldvåge - - - - ?
#12 Jens Luns

Jeg mener ikke det er underligt.

Musvåger bliver i stor stil kaldt både fjeldvåger, fiskeørne og konge- og havørne når de træffes i felten.

Men jeg vælger at regne med hvad der er at finde om fuglen og dens trækmønster fra andre kilder, end hvad "Poul & Per" mener at have set derude.

Og når man kan læse sig frem til, at fjeldvåger trækker til landet fra sidst i september og gennem oktober måned, så mener jeg at sandsynligheden for at støde på en fjeldvåge nu eller endda midt sommer, som det er påstået i visse tilfælde, er temmelig meget usandsynlig

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen
#14 Kommentar postet d. 13-09-16 kl. 17:22. Emne: Musvåge eller Fjeldvåge - - - - ?
Hej Eva

Jeg er helt enig i at observationer "udenfor normal tid og sted" kræver vandfast dokumentation.

Henvisningen til naturbasens observationer - især i Fjeldvågens yngletid skulle ikke ses som "bevis" for tilstedeværelse i Danmark, men istedet for noget der fortjener at blive kritisk evalueret.

Mvh. Jens

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#15 Svar postet d. 13-09-16 kl. 17:46. Emne: Musvåge eller Fjeldvåge - - - - ?
Jeg så en Fjeldvåge på Mandehoved i dag!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#16 Svar postet d. 13-09-16 kl. 17:46. Emne: Musvåge eller Fjeldvåge - - - - ?
Jeg så en Fjeldvåge på Mandehoved i dag!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator