Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Svend Carstensen
#10 postet d. 24-01-08 kl. 23:38. Emne: Hvilken støvbold?
Tak for svaret Michael - så lærte jeg det.

Er du enig i, at det er Skællet Støvbold? Hvis tvivl, vil jeg ikke lægge den i galleriet.

Hilsen Svend

Kommentér

Michael Filtenborg
#11 postet d. 24-01-08 kl. 23:46. Emne: Hvilken støvbold?
Nej jeg synes ikke lige det ligner. Jeg ved ikke hvor Ole har læst at skællene forsvinder/reduceres, for det står altså ikke i Danmarks Svampe, no offense Ole . Der står at piggene, den har til at starte med, falder sammen og bliver til flager. Det har dine ikke, og så begynder sporeåbningen på Skællet normalt hurtigt at ligne et krater. Din har en yderst fin åbning.

Hvad præcis det er, kan jeg ikke lige sige på stående fod, men nu er støvbolde og bovister heller ikke lige mit speciale.

Kommentér

Svend Carstensen
#12 postet d. 24-01-08 kl. 23:55. Emne: Hvilken støvbold?
Tak Michael - vi lader "sagen" ligge, og jeg har lært at være mere grundig, hvis jeg går på svampejagt igen.

Hilsen Svend

Kommentér

Ole B. Lyshede
#13 postet d. 25-01-08 kl. 10:01. Emne: Hvilken støvbold?
Min citering var nok frit efter hukommelsen - det var nogle dage siden, at jeg læste det, som Michael korrekt fortæller. Godt, at vi er flere om det.

Ole

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator