Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. oktober 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karen Thomsen
#10 Kommentar postet d. 20-03-17 kl. 23:33. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Kære Henrik. Tak for din forklaring. Jeg tror, jeg selv har siddet og kikket alt, alt for meget på de sidste vedhæftede fotos, at jeg end ikke mere kan se, HVAD der egentlig er på dem. PUHA ....

Men dét du siger er ...... der er KUN 1 slørugle på billedet, - er det korrekt forstået?

Det er da godt, at jeg er blevet tilbudt at vende tilbage til gården. Håber så jeg har bedre held med lyset osv næste gang.

1 slørugle blev resultatet, så hermed stor tak til Jer alle for hjælpen.

Mvh Karen

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen
#11 Kommentar postet d. 21-03-17 kl. 06:25. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Bestanden af Slørugler er ved at komme op igen efter et voldsomt fald for en halv sens år siden efter et par hårde vintre.

Jeg tror nu godt der kan være 2 ugler på billedet. Men frem for at overfortolke på et dårligt billede er det bedre at besøge laden endnu en gang. Hvis der kan findes flere gylp, har uglerne været på stedet i nogen tid, og det kan være relevant at opsætte en kasse til dem på et mårsikkert sted.

Gylp kan også artsbestemmes med sikkerhed.

Muligvis kan vi hjælpe med det. Hvis det har interesse så kontakt mig på mail.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(2046)
#12 Svar postet d. 21-03-17 kl. 10:14. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Først troede jeg også, der var 2 Slørugler, men jeg tror bare uglen har drejet hovedet under den lange eksponering. Her markeret de 5 tydeligste ´billeder´ under kameraets vandring, dog ikke i rigtig rækkefølge.

Hilsen Henrik.

Voldsom sløret foto, men med hvem? (Først troede jeg også, der var 2 Slørugler, men jeg tror bare uglen har drejet hovedet under den lan)
Henrik Bjørslev har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 578)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eigil Ødegaard

Svaraktivitet:

(94)
#13 Svar postet d. 21-03-17 kl. 10:57. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Ha...spændende opgave.

Jeg vil nu også helst tro at der kun er afbildet een Slørugle her, men et bedre billede kunne jo afgøre det.

Jeg har som Henrik leget lidt med billedet og forsøgt at tegne bevægelserne op for hovedet, kløerne og et par brædder og det viser efter min overbevisning at der er een ugle der er eksponeret flere steder pga lang lukkertid og rystelser fra fotografen. Uglen drejer hovedet undervejs.

Alle afbildninger viser med lidt god vilje det samme bevægelsesmønster for alle detaljer i billedet.

Håber uglen får fred nok til at etablere sig, hvis ikke den allerede har.

Voldsom sløret foto, men med hvem? (Ha...spændende opgave.
Jeg vil nu også helst tro at der kun er afbildet een Slørugle her, men et be)
Eigil Ødegaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 578)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#14 Kommentar postet d. 22-03-17 kl. 01:00. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
ØW .... havde lige siddet og skrevet en lang kommentar - men det hele forsvandt pludselig. Prøver så igen.

Einar, Henrik og Eigil - kan se, at I har lagt en masse arbejde i min tråd. Tak for det - synes det er rigtig spændende.

Til Einar: Har set inde på DOF, at der kun er indberettet 3 slørugler og herinde på F&N kun 1 - altså her i 2017, - men det er da glædeligt, hvis bestanden (måske) er på vej op.

Ejeren mente, at uglen var kommet ind fornyligt, da begge porte ellers kun havde været åbnet ret kortvarigt - indtil her i søndags, hvor han skulle flytte en masse bigballer ud (Fandt derefter uglegylp et sted) Samme dag som de første gang så fuglen.

Du skriver, at "gylp også kan artsbestemmes med sikkerhed". - Må prøve at tage et billede, hvis og når jeg kommer derned igen.

Sløruglen har sikkert fundet en ideel sted at være - der er tonsvis af korn og sikkert masser af mus, store træer, vand osv osv såh ... mon ikke den bliver dernede.

Èn eller to ..... ?

Når jeg får muligheden, skal jeg "på jagt" igen dernede - det er da vild spændende. Håber på bedre fotos næste gang. I skal nok høre nærmere, hvis det lykkes

Tusind tak for Jeres bidrag.

Mvh Karen

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator