Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. juli 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
#10 Kommentar postet d. 21-04-17 kl. 09:17. Emne: Nu begynder der at ske noget ...
Sådan her startede jeg. De så smart ud, men virkede ikke ret godt (indendørs). Alt tørrer ekstremt ud.

Skal man på jagt efter larver, lige nu - så check LYNG på heder og i Krat i skove (Gedeblad f.eks ... de mindre planter. jeg har ikke erfaring med, at der sidder noget på de store Gedebladkrat)

Og så er der jo Hvidtjørn og Slåen som en mulighed. Birk og Eg er overordnet set noget for tidligt (vent 14 dage)

Nu begynder der at ske noget ... (Sådan her startede jeg. De så smart ud, men virkede ikke ret godt (indendørs). Alt tørrer ekstremt u)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 500)
Kommentér

Kjeld Brem
#11 Kommentar postet d. 21-04-17 kl. 09:42. Emne: Nu begynder der at ske noget ...
Og sådan her "sluttede" jeg. Sådan har de 2 træer stået hen over hele sommeren, få gange taget ud i solen en times tid ... med larverne på!

- men pas på, når du bærer dem. Nogle stiger af pga ryk og rusk i træet. Men som udgangspunkt: De blev - og flere (micros) er blevet opfostret til Puppe og Imago

Nu begynder der at ske noget ... (Og sådan her "sluttede" jeg. Sådan har de 2 træer stået hen over hele sommeren, få gange taget ud i )
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 500)
Kommentér

Evy Lindenborg
#12 Kommentar postet d. 21-04-17 kl. 12:49. Emne: Nu begynder der at ske noget ...
Fedt med uddybende forklaring, tips, tricks og billeder

Da jeg kun havde en Tørst (træet) fik jeg en ide om at jeg kunne lyne en undertøjspose på en gren hvor der var en citronsommerfugllarve, for at fuglene ikke kunne spise den.

Der ville jeg nemlig være ret ked af at pelse træet for grene hvis jeg skulle komme dem i noget andet.

Nu har jeg så rigtig mange Tørst, så jeg har egentlig glemt det. ´Problemet´ er at jeg også har mega mange fugle, så det bliver lidt småt med sommerfuglepubber.

Måske skulle jeg gøre et forsøg i år, selvom det nok ikke bliver synderligt kønt :D

Lyder som en rigtig god idé med en side på Facebook.

Håber på en invitation hvis du gør alvor af det

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator