Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1189)
#10 Svar postet d. 30-04-18 kl. 18:39. Emne: Flytning af beboet redekasse
Tak for hint´et Verner. JEg har lige checket op på det, og i 2014 er der tilføjet en stk 3 i paragraf 14, der undtager katte og tamkaniner for bestemmelsen, der tidligere også gjaldt katte. "Direkte drab" må kun foretages, når/hvis katten angriber personer eller husdyr.

Så jeg skynder mig at beklage, at jeg ikke har været opmærksom på den ændring. Så man må nøjes med at fange den og overlevere den til politiet, og altså kun aflive den, hvis den angriben f.eks kaninen, men ikke de vilde fugle i haven - det behøver jeg nok ikke at give min mening til kende om

SÅ IKKE NOGET MED AT AFLIVE KATTEN, HVIS DEN "KUN" ÆDER ALLE SMÅFUGLENE I HAVEN.

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3)
#11 Svar postet d. 30-04-18 kl. 20:28. Emne: Flytning af beboet redekasse
En kraftig vandpistol er nok det bedste middel til at jage katten væk.

Som tidligere postbud ved jeg at det også virke på nærgående hunde.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator