Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birgit Knudsen

Svaraktivitet:

(38)
#10 Svar postet d. 21-06-18 kl. 19:18. Emne: Hvilken brombær?
Hej Henrik Den har jeg svært ved ikke at vove et bud på for den ligner den jeg havde den anden dag.

Så jeg vil sige Klotornet brombær, Rubus infestus først og fremmest på de meget krumme torne i blomsterskuddet. Men de andre dele taler også for. Bladform og blomsterfarven.

Men vent gerne til en anden bekræfter eller forkaster

Besvar | Kommentér

Henrik Stenholt
#11 Kommentar postet d. 29-06-18 kl. 08:58. Emne: Hvilken brombær?
Hej Birgit.

Tusind tak for hjælpen. Jeg tror du har fat i den rigtige, men det er måske for vovet at indtaste fundet udfra disse billeder.

Men... jeg har i mellemtiden fundet og købt "Nordiske Brombær" antikvarisk, så jeg vil traske op til denne brombær sammen med bestemmelses-nøglen, og se om jeg kan komme til et resultat.

mvh

Henrik

PS venter lige lidt endnu med at give dig et grønt flag, hvis nu der skulle komme yderligere bud/bestemmelser.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator