Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steffen Appelquist
#10 Kommentar postet d. 29-08-18 kl. 07:29. Emne: Lampe til makrofotografering
Hej Peter

På et tidspunkt overvejede jeg det med pandelampen, men som Lars siger, skal man passe på, at kræene ikke stikker af. Hvis det er mørkt i vejret, og jeg ser noget interessant, når jeg går hjem fra arbejde, skulle jeg helst hurtigt kunne tage et billede.

Jeg vil ikke tage noget kryb med hjem, for at fotografere det i fred og ro, for så har jeg grebet for meget ind i naturens gang. Mit formål med at tage fotos af dyrene er, at bidrage med hvad der rører sig af den slags her ved min hjemby. Derfor bliver billederne ikke altid af god kvalitet.

Men jeg er absolut glad for at andre får taget unikke og knivskarpe billeder, som jeg og mange andre har stor glæde af at se på.

Nå, det var et sidespring!

Jeg tror, at det bedste i mit tilfælde, vil være løsningen med ringblitzen. Helst en god en.

Mvh.

Steffen

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(9)
#11 Svar postet d. 11-09-18 kl. 21:52. Emne: Lampe til makrofotografering
Hej

Jeg har erfaring med ringflash til såvel Canon som Nikon.

Jeg synes det er en meget praktisk og "felt-nem" måde at komme tæt på med rigeligt lys....

Det er korrekt, som Troels Holm skriver, at de i udgangspunktet giver et "fladt" og klinisk lys, men det kan jo også have sine kvaliteter

Men man kan lege med justeringerne med afdækning af dele af ringen, eller ved at justere flash-outputtet i den ene side af ringen.

Jeg har fine erfaringer med brug af denne billige flash:

- se linket HER

Men nu er den desværre "gået kold" - se linket HER

Så måske det er en for billig løsning....

PS: Den her nævnte Meike-flash har hjælpelys, der kan aktiveres, når man er på jagt efter motivet og skal manuelt fokusere!

Mvh /LJ

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#12 Kommentar postet d. 19-09-18 kl. 07:20. Emne: Lampe til makrofotografering
Tak for svaret, Lars!

Jeg købte en Meike, men sendte den tilbage igen, da der var batterier i, som var lækket. Det bliver den originale Canon i stedet.

Mvh.

Steffen

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator