Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Larsen
#10 Kommentar postet d. 27-09-18 kl. 19:43. Emne: Blodbi?
Og her endnu et:

Blodbi? (Og her endnu et:)
Foto: Michael Larsen
Klik på billedet for original størrelse (749 x 600)
Besvar | Kommentér

Bjørn Grøn
#11 Kommentar postet d. 27-09-18 kl. 22:14. Emne: Blodbi?
Tja, Michael og Stig, kan være jeg kommer til at fremstå som en stædig rad (også svært at afvise) , men efter flere opslag bl.a. dette fra et fransk forum - se linket HER , så synes jeg stadig:

Flyvetiden er fin, fyren virker for lille (op til 15 mm er en stor sag), punkturen på bryst og hoved er ikke kraftig nok, dyret inkl. vingerne skal være mørkere i sin fremtoning. Jeg kan ikke lide at den er sort på T4, det kan jeg ikke finde noget andet eksempel på. Det franske forum angiver at abdomen spidsen (apex) er sort, men det er jo ikke T4,5. Sammenligner man de to dyr, synes jeg, at de har helt forskellig udstråling. Det var vist, hvad jeg kunne bidrage med.

Mvh Bjørn

Besvar | Kommentér

Bent Haagen Petersen
#12 Kommentar postet d. 28-09-18 kl. 07:08. Emne: Blodbi?
Hej Bjørn

Nej, tværtimod. Ihærdighed er en dyd, og bien er en sp., når Michael ikke husker den som "stor sag". Jeg medgiver dig gerne, at bien på de sidste billede heller ikke rigtig ligner.

Venlig hilsen

Stig

Besvar | Kommentér

Bjørn Grøn
#13 Kommentar postet d. 28-09-18 kl. 08:47. Emne: Blodbi?

Bent, jeg er glad for dit synspunkt. Ved ikke lige, hvor jeg fik det Stig fra. Tak for dialogen.

Mvh Bjørn

Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#14 Kommentar postet d. 28-09-18 kl. 10:59. Emne: Blodbi?
Hej Bent og Bjørn

Glæder mig, at ikke kun jeg af og til snubler i navnene

Den ryger ind som sp.

Meget fint at få den vendt så grundigt. Man bliver kun klogere af det.

Bh. Michael

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator