Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
#10 Kommentar postet d. 27-10-18 kl. 16:55. Emne: Puklet svamp på eg
- godt set, Lise, - og fy, Niels, jeg hoppede da også lige i vandet.

- men siger I til Puklet Læderporesvamp, som jeg antydede i overskriften ?, - den vokser da bl.a. også på eg, og "min" minder da om den knudrede eller puklede på oversiden, - og der findes eksempler men samme farve.

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#11 Svar postet d. 27-10-18 kl. 17:29. Emne: Puklet svamp på eg
Jeg tror mest på en atypisk Bæltet eller Broget læderporesvamp. Som Lise også antyder, så kan porerne ændrer sig senere på året, som gør bestemmelse næsten umulig

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#12 Kommentar postet d. 27-10-18 kl. 19:34. Emne: Puklet svamp på eg
Hej alle tre.

- jeg tror kan slet ikke få den brogede til at passe, men derimod har jeg fundet en Bæltet Læderporesvamp på Svampeatlas (ID: DMS-9244022), der ligner min svamp rimelig godt, så den tror jeg meget på.

Besvar | Kommentér

Lise Madsen
#13 Kommentar postet d. 27-10-18 kl. 22:08. Emne: Puklet svamp på eg
Ved du hvordan den var fæstet bæltet er kun fæstet med et kort fæste der hvor den starter og har fri bagkant men det er nok lidt svært at se på din.

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#14 Kommentar postet d. 28-10-18 kl. 15:33. Emne: Puklet svamp på eg
Lise, jeg er ret sikker på, at den er fæstet på det meste af bagsiden, - så er vi vel havnet i en blindgyde.

- Jeg har lagt billeder ind på Svampeatlas, - så må vi jo se om der skulle kommet et guldkorn derfra.

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#15 Kommentar postet d. 28-10-18 kl. 16:24. Emne: Puklet svamp på eg
Sidste, - den er nu godkendt som Bæltet Læderporesvamp på Svampeatlas, - så jeg tror, at jeg lader det blive ved det.

- tusind tak for indsatsen til jer alle.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator