Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Svend Ove Jensen

Svaraktivitet:

(627)
#10 Svar postet d. 02-11-18 kl. 16:26. Emne: Gransanger eller?
Jeg har lært hvor svært det kan være med billeder. Og jeg vil heller ikke påstå en art, men da Helge har været med et bidrag,tør jeg godt mene,at jeg ikke genkender en gransanger i billederne. Ihvertfald ikke særlig godt.

Besvar | Kommentér

Per Vindis
#11 Kommentar postet d. 02-11-18 kl. 16:57. Emne: Gransanger eller?
Jeg har mere end 100 skud af sangeren. Hvis der er brug for at se disse, lægger jeg den gerne op på min hjemmeside?

Per

Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen

Svaraktivitet:

(127)
#12 Svar postet d. 02-11-18 kl. 17:32. Emne: Gransanger eller?
"Den reagerede ikke på Gransanger-lyd, men derimod på Løvsanger-lyd."

Hvad sagde de da?

I øvrigt er det en Løvsanger

mvh

Frank

Besvar | Kommentér

Helge Sørensen

Svaraktivitet:

(9)
#13 Svar postet d. 02-11-18 kl. 17:44. Emne: Gransanger eller?
Læg meget gerne flere fotos op - specielt fotos med velbelyste ben i forskellige vinkler, samt standard ID fotos set fra siden.

Besvar | Kommentér

Bo Johansen
#14 Kommentar postet d. 02-11-18 kl. 21:28. Emne: Gransanger eller?
Hej Helge. Godt du holder liv i tråden! Jeg havde selv kortvarigt den tanke : iberisk gransanger, har den jo i frisk erindring fratverstedsøerne i maj år, det ku den godt ligne!! Den har meget gult i dragten. Men både benfarve og kaldet er tricky, det kan tolkes til begge sider jeg blir ved med at hælde til en gransanger fremfor løvsanger, men vil ikke udelukke noget. Håber flere vil blande sig i debatten. Mvh Bo Thyge Johansen.

Besvar | Kommentér

Per Vindis
#15 Kommentar postet d. 03-11-18 kl. 07:21. Emne: Gransanger eller?
Her er et antal fotos mere af sangeren.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Mikkel Lausten
#16 Kommentar postet d. 03-11-18 kl. 19:03. Emne: Gransanger eller?
Vingeformlen viser at det er en Gransanger.

Besvar | Kommentér

Julie Broge
#17 Kommentar postet d. 03-11-18 kl. 20:35. Emne: Gransanger eller?
Jeg var med i lørdags og oplevede en sanger, der var yderst vanskelig at bestemme. Meget aktivt fouragerende individ.

Kaldet, et hyit, der i højere grad mindede om løvsangerens to-stavelses hy-i.

Fuglen havde længere vinger/virkede lidt større end en Phyllocopus Collybita.

Farverne er IKKE mere mættede på fotos end i virkeligheden! Stærk citrongul farve svarende til øjenbrynsstribe og under vingen. Måske også undergump.Lyst undernæb. Ret hvid/lys underside!

Reagerede på Løvsanger kald, ikke Gransanger. Ben ikke udpræget sorte, nærmest grumsede/melerede.Håber det kan bidrage til bestemmelsen.

Besvar | Kommentér

Julie Broge
#18 Kommentar postet d. 03-11-18 kl. 21:14. Emne: Gransanger eller?
Vi afspillede Gransanger kald og Løvsanger kald kortvarigt.

Den responderede tydeligt på Løvsanger, men dens eget kald, omend 2-tonet var ikke et rent Løvsanger kald.

Vingerne mindede mere om Gransanger,men helheds indtrykket var lidt større/mere langstrakt end Colybitta

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator