Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Næbmundede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Werner Meng

Svaraktivitet:

(8217)
#10 Svar postet d. 16-10-19 kl. 14:23. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Som Brian skriver er det en Grøn Bredtæge og den er fuldstændig harmløs og lever normalt udendørs men op til vinter kan søge et tryg sted til overvintring.

Du kan læse mere om den hvis du søger Grøn Bredtæge under Søg art.

M.v.h. Werner

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(8217)
#11 Svar postet d. 16-10-19 kl. 14:31. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
/Users/wernermeng/Desktop/www.fugleognatur.dk: 4.webloc

Besvar | Kommentér

Werner Meng
#12 Kommentar postet d. 16-10-19 kl. 14:32. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Det lykkedes ikke at linke tl Felthånsbogen

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#13 Kommentar postet d. 06-03-21 kl. 21:41. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Måske fordi Felthånsbogen (endnu) ikke findes?

Besvar | Kommentér

Werner Meng
#14 Kommentar postet d. 06-03-21 kl. 21:58. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Tråden er fra19!

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#15 Kommentar postet d. 06-03-21 kl. 22:06. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Undskyld Werner. Jeg savner vist bare det "gamle" forum.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#16 Kommentar postet d. 06-03-21 kl. 22:08. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Men du kan se her - se linket HER hvorfor jeg pludselig interesserer mig for Halyomorpha halys.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#17 Kommentar postet d. 07-03-21 kl. 16:41. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Yderligere her: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Werner Meng
#18 Kommentar postet d. 07-03-21 kl. 17:30. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Et problem er at den forveksles med nemt med Rhaphigaster nebulosa men omså andre bredtæger og anvendelse af insekticider går ud over dem mens Halyomorpha er resistent over dem. I Schweiz er det æbleplantager det gik ud over. Jeg er vokset op i Schweiz og jeg husker som dreng når vi invaderede krsebærtræer og spiste løs på de dejlige frugter kunne man være uheldig at få en Raphigaster nebulosa i munden hvilket ikke var særlig rar, de kaldes også for " Chriesistinker" på schweizsk tysk men er ellers ikke kendt for at gøre skader i same stil som Halyomorpha de har stregtegning på membranen og Raphigatsre har pletter som gode kendetegn, de ligner ellers meget hinanden.

M.v.h. Werner

Besvar | Kommentér

Werner Meng
#19 Kommentar postet d. 07-03-21 kl. 17:30. Emne: Halyomorpha halys i Danmark?
Et problem er at den forveksles med nemt med Rhaphigaster nebulosa men omså andre bredtæger og anvendelse af insekticider går ud over dem mens Halyomorpha er resistent over dem. I Schweiz er det æbleplantager det gik ud over. Jeg er vokset op i Schweiz og jeg husker som dreng når vi invaderede krsebærtræer og spiste løs på de dejlige frugter kunne man være uheldig at få en Raphigaster nebulosa i munden hvilket ikke var særlig rar, de kaldes også for " Chriesistinker" på schweizsk tysk men er ellers ikke kendt for at gøre skader i same stil som Halyomorpha de har stregtegning på membranen og Raphigatsre har pletter som gode kendetegn, de ligner ellers meget hinanden.

M.v.h. Werner

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator