Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
#10 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 15:11. Emne: Valg af kamera og objektiver
Tjaa, men hvis man køber et objektiv, der er så "allround" går der ofte noget skarphed tabt i stedet, inkl også hvor lysstærk, objektivet er

- og især til dyrefotos på lang afstand er skarphed og rigeligt med lys et must!

Besvar | Kommentér

Jannik Andersen
#11 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 15:15. Emne: Valg af kamera og objektiver
Du har helt ret Keld, men det er nok svært at investere i hus, glas til landskab og glas til fugle/dyr inden for det anførte budget. Derfor mit billigere forslag.

Besvar | Kommentér

John Strange Petersen
#12 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 15:56. Emne: Valg af kamera og objektiver
Jeg kan lige supplere de gode forslag med min søns setup. Han har Nikon D7200 og i sensommeren ville han have sig et nyt rejseobjektiv. Her valgte han Nikons helt nye 18-300 mm, der skulle være betydeligt bedre end den gamle model. Han er meget tilfreds med billedkvaliteten.

Hvis vi går til Canon, vil jeg foreslå EOS 80D inkl. kitobjektiv 18-55 mm (7.395 kr.) og så supplere med en Sigma 150-600 mm (6.825 kr.)

Besvar | Kommentér

Klavs Nielsen
#13 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 16:59. Emne: Valg af kamera og objektiver
Måske er det værd også at overveje, hvad billederne skal bruges til. Og hvor meget udstyret fylder og vejer.

Til den halve pris kan man få Sony A6000 med 16-50 og 55-210(svarende til 315mm) og vejer samlet ca 1 kg. Det er i stand at levere billeder i høj kvalitet og uden problemer i plakattørrelse. Se f.eks her, hvor mange af de tidligere og rejsebillederne er taget med dette udstyr. - se linket HER

Besvar | Kommentér

Ole Stauning

Svaraktivitet:

(11)
#14 Svar postet d. 06-12-18 kl. 17:00. Emne: Valg af kamera og objektiver
Det her er sådan set et svar til Kjeld:

Delvist inspireret af dig købte jeg på et tidspunkt et Fujifilm X20 kompakt (so-so) kamera med en lille sensor og en zoomoptik svarende til 28-112mm (på et 35mm filmformat). Plus en Raynox forsatslinse, som kan bruges uden at vignettere fra hvad der svarer til 70mm og opefter; men Raynox anbefaler selv at man bruger den længste brændvidde der er muligt, og sættet fungerer fint ved det der svarer til 112mm.

Jeg havde i forvejen et billigt Canon DSLR kamera købt i kit med 2 objektiver og senere med en tilkøbt 60mm macro. Jeg er gammel Canon-mand med en del gammelt udstyr, objektiver, som jeg gerne om muligt ville kunne genbruge på et moderne digitalt kamerahus; men det går ikke på Canons egne DSLR kameraer og deres første spejlløse kamera, som jeg havde ventet på, var en skuffelse. Der røg den loyalitet.

Efter mine forholdsvis positive erfaringer med X20´eren besluttede jeg derfor at investere et Fujifilm spejlløst system, selv om det ikke er en billig løsning. Jeg har reelt ikke økonomien til det idag, og jeg har derfor ikke kunnet købe det, der er bedst egnet til makrofotografering. Men det går helt ok med en Fujinon XC 50-230mm optik med Raynox forsatslinse... jeg bruger den mest ved omkring 180mm. Den var med i et dual zoom kit, og så får man den jo for ingen penge.

Og jeg bruger faktisk nogle af mine ældgamle Canon FD objektiver på Fujifilm kamerahuse. Man må blænde ned og fokusere manuelt; men til nogle formål er det ikke det store problem.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#15 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 17:21. Emne: Valg af kamera og objektiver
- tak for svaret, Ole

Besvar | Kommentér

Sebastian Bøss
#16 Kommentar postet d. 07-12-18 kl. 18:21. Emne: Valg af kamera og objektiver
Mange tak for de gode bud til jer alle - nu har jeg lidt at gå efter.

God weekend

Sebastian

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator