Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Langkilde Madsen
#10 postet d. 25-05-08 kl. 19:00. Emne: Fotoudstyr - hold da op hvor er der sket meget!
#6, Michael "slæbt rundt på OM 10"

De kameraer fra (OM-10, OM-20) Olympus var sensationelt små og lette

Kommentér

Anne Svendsen
#11 postet d. 25-05-08 kl. 19:21. Emne: Fotoudstyr - hold da op hvor er der sket meget!
Kim, du får mig til at føle mig æld-gammel!

Jeg var rævestolt over min første Minolta SRT-101. Et teknisk vidunder!For nu kunne jeg få lysmåling direkte i søgeren. Netop som du fortæller ved at dreje tid eller blænde, så den lille pil kom ind i ringen.

Det var et kæmpe fremskridt fra den løse lysmåler!

Og den skarphed med rasteren i søgeren var også et kæmpe fremskridt i stedet for at se på tabellen hvor skarpheden lå (f.eks fra 3-10 meter) ved en bestemt blænde. Så kunne jeg vælge, om jeg hellere ville have skarpheden fra 12m - uendelig.

.

Sundt at tænke over,når man står og brokker sig over at den automatiske skarphed er over et kvart sekund om at finde fokus på en flyvende fugl.

VH

Anne

Kommentér

Michael S. Jensen
#12 postet d. 25-05-08 kl. 19:32. Emne: Fotoudstyr - hold da op hvor er der sket meget!
#10 Hej Søren

Du har sikkert ret. Jeg omformulerer det til noget i stil med: betydeligt tungere end moderne grej! Ikke desto mindre et herligt kamera, han gerne må låne mig en anden gang.

Mvh Michael

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator