Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Benedikte Szanday

Svaraktivitet:

(14)
#10 Svar postet d. 31-01-19 kl. 22:56. Emne: Hvid Vipstjert - alba eller yarrellii ?
Tusen takk for opplysende svar, Morten!

Mvh Benedikte.

Besvar | Kommentér

Henning Larsen

Svaraktivitet:

(7)
#11 Svar postet d. 01-02-19 kl. 17:37. Emne: Hvid Vipstjert - alba eller yarrellii ?
Den bliver stadig rapporteret som Sortrygget Vipstjert se her - se linket HER

Nu er jeg i tvivl om min egen Sortryggede fra Kongelunden juli 2017, men tror dog det er den?

Hvid Vipstjert - alba eller yarrellii ? (Den bliver stadig rapporteret som Sortrygget Vipstjert se her https://dofbasen.dk/search/result.php?)
Henning Larsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(1853)
#12 Svar postet d. 01-02-19 kl. 18:17. Emne: Hvid Vipstjert - alba eller yarrellii ?
Din fugl fra juli, der er i kraftig fældning, er jo om end ikke en ren yarrellii, så i alt fald en overgangsform eller krydsning med alba.

Jeg ser fuglen som en han, måske en lokal ynglefugl?.

Hilsen Palle

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(592)
#13 Svar postet d. 01-02-19 kl. 19:53. Emne: Hvid Vipstjert - alba eller yarrellii ?
Ja, i mine øjne en klar krydsning. Hvis man kigger Hvide vipper i Vestjylland igennem tidligt på forårstrækket ser man en del tvivlsfugle (også intermediære hanner), så disse hybrider/mellemformer af hanner er nok ikke så sjældne. Dette er endnu grund til at være varsom at med at "hukke til" de meget sværere hunfarvede fugle.

Der er MANGE yarellii a la Hornbækfuglen på DOFbasen og det er en evig hovedpine for kvalitetssikringen, da ingen rigtig ved så meget om dem. Af samme årsag er mange ikke sat til behandling/behandlet endnu.

Min holdning er at der er meget modigt at racebestemme dem sikkert. Man skal godt nok have god erfaring med komplekset fra overlapszonen, men det har de gæve/modige rapportører måske.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Per Vindis
#14 Kommentar postet d. 05-02-19 kl. 17:22. Emne: Hvid Vipstjert - alba eller yarrellii ?
Tak for jeres indspark....

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator