Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. marts 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen

Svaraktivitet:

(236)
#10 Svar postet d. 06-03-19 kl. 20:56. Emne: Hvilken mørkeblå sommerfugl fra Costa Rica?
Jeg tror meget på det er Letis buteo, men jeg er ikke helt sikker: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Henrik Bjerresø
#11 Kommentar postet d. 06-03-19 kl. 21:09. Emne: Hvilken mørkeblå sommerfugl fra Costa Rica?
Dyret, som linket viser hen til, ligner jo fuldstændig sommerfuglen på mit billede hvad angår tegninger osv. - kun ikke på farven. Men ved at google Letis buteo finder jeg mange andre brune eksemplarer, men også et med helt samme blå farve som min. Se:

- se linket HER

Mon ikke dette bekræfter, at der er tale om Letis buteo, som åbenbart kan have stor farvevariation?

Tak til alle, der har gjort en indsats for at bestemme arten.

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#12 Kommentar postet d. 06-03-19 kl. 21:19. Emne: Hvilken mørkeblå sommerfugl fra Costa Rica?
Lars har nok ret. Jeg har en bog Mariposas de Costa Rica af Chacón & Montero, der er dog kun vist en hun af en Lete tuisana (ingen andre arter af denne slægt nævnt), som jeg ikke synes ligner nok, men bogen, som kun har billedtavler er nok ikke komplet.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator