Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peder Storup
#10 Kommentar postet d. 21-03-19 kl. 18:47. Emne: Lille sort bi, med hvidt overskæg
Hej Kåre - den venter på dig

Besvar | Kommentér

Kåre Würtz Sørensen
#11 Kommentar postet d. 21-03-19 kl. 19:47. Emne: Lille sort bi, med hvidt overskæg
Ja tak for det. Lars Brøndum fortalte den lå klar. Jeg tager den med hjem i morgen, så må vi se.

Mvh

Besvar | Kommentér

Peder Storup
#12 Kommentar postet d. 22-03-19 kl. 06:50. Emne: Lille sort bi, med hvidt overskæg

Besvar | Kommentér

Kåre Würtz Sørensen

Svaraktivitet:

(559)
#13 Svar postet d. 22-03-19 kl. 12:44. Emne: Lille sort bi, med hvidt overskæg
Hej igen

Nå det gik ret nemt.

Det er, som Bjørn også skriver, hunnen af Crossocerus megacephalus. Arten har en gule torne på bagbenet, et glat pygidial felt med buede sider og et rimeligt karakteristisk mundskjold. Så det er altså den.

Vil du have dyret? Ellers tager jeg det gerne ind i min samling.

God weekend

Med venlig hilsen

Kåre

Besvar | Kommentér

Peder Storup
#14 Kommentar postet d. 22-03-19 kl. 14:02. Emne: Lille sort bi, med hvidt overskæg
Mange tak Kåre - så kan jeg få den obset som den første her . Du beholder den bare til din samling. Også tak til dig Bjørn - sejt at du ramte plet i første skud.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator