Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tania Jensen
#10 Kommentar postet d. 24-03-19 kl. 22:32. Emne: lyslokning hjælp til en nybegynder
Så dvs jeg kan gøre som der foreslårs og ikke slå noget ihjel..? Tak

Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen

Svaraktivitet:

(3)
#11 Svar postet d. 25-03-19 kl. 20:06. Emne: lyslokning hjælp til en nybegynder
Der er en lampe på hver side af lagnet og lampen er ganske ufarlig for dyrene, altså hvis vi lige ser bort fra de flagermus og skrubtudser der plejer at dukke op og få et gratis måltid

lyslokning hjælp til en nybegynder (Der er en lampe på hver side af lagnet og lampen er ganske ufarlig for dyrene, altså hvis vi lige se)
Frank Overgaard Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (894 x 632)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tania Jensen
#12 Kommentar postet d. 25-03-19 kl. 21:39. Emne: lyslokning hjælp til en nybegynder
Tusind Tak..så skal jeg ud og shoppe .

Besvar | Kommentér

Tania Jensen
#13 Kommentar postet d. 30-03-19 kl. 01:03. Emne: lyslokning hjælp til en nybegynder
Så blev der gjort som beskrevet..der er lamper foran og bag lagnet...der må jeg nok finde på noget andet ..men hvad ?

Har fået et par ugler direkte i æggebakker..men der sidder lidt på skuret der står tæt på ..tænker det nok er for koldt og blæsende til mere...må indrømme at jeg glæder mig som et lille barn til juleaften til der kommer lidt mere varmen om aftenen og mindre vind ...så endnu engang Tak..og er der tips til erstatning for lagnet så lytter jeg gerne...sålænge jeg ikke skal sy...DET kan jeg ikke

lyslokning hjælp til en nybegynder (Så blev der gjort som beskrevet..der er lamper foran og bag lagnet...der må jeg nok finde på noget a)
Tania Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen

Svaraktivitet:

(2)
#14 Svar postet d. 30-03-19 kl. 01:42. Emne: lyslokning hjælp til en nybegynder
Hej Tania

Min umiddelbare tanke er, at du bør flytte opstillingen væk fra det gamle frugttræ. Det skygger for lyset og du skal kigge efter dyr der har sat sig på stammen. Især når der kommer blade på træet vil mange dyr sætte sig i løvet.

Jeg vil også foreslå at lampen flyttes længere væk fra det lodrette lagen. Alt efter hvor stærkt lyset er - ihvertfald 1 meter.

Mht. materiale, så kan alt hvidt stof jo bruges. I afrika brugte vi ofte stykker af et moskitonet. Dette materiale har flere fordele: Fordi det er netstof flagrer det ikke så meget i vinden som et tæt stofmateriale og det har en fin reflekterende evne. Desuden bliver det ikke muggent og jordslået, hvis det er blevet fugtigt - sådan som et lagen gør - hvis man ikke sørger for at det bliver hængt til tørre efter hver nats brug.

Nu er der næppe mange moskitonet i Danmark, men stoffet ligner gardinstof (genbrugsforretning?)

Det er min erfaring at natsommerfuglene ikke nødvendigvis allesammen lægger sig pænt i æggebakkerne. En del kan forventes at sætte sig i vegetationen udenfor underlaget.

Vi er nok mange, der glæder os til de lune sommeraftner! Her kan det være en god ide at sætte sig ud i haven med en kande kaffe eller en whisky og holde øje med både de dyr, der slår sig ned udenfor opstillingen - men sandelig også med ubudne gæster. Jeg har f.eks. haft store problemer med katte der systematisk tømte æggebakkerne for dyr.

Mvh. Jens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Tania Jensen
#15 Kommentar postet d. 30-03-19 kl. 10:05. Emne: lyslokning hjælp til en nybegynder
Tak Jens ...ja jeg tænkte nok at det ikke er optimalt ..men skal jo starte et sted ..manden foreslår at vi hænger lamperne op på udhænget på vores have skur og evt hængernoget stof op i en permanent løsning( ved godt hvilke gardiner du tænker på -værd at undersøge) så det eneste jeg reelt skal stille frem er strøm og æggebakker ...

Og ja jeg kigger alle steder udover æggebakker ...nok de andre steder jeg finder mest

lyslokning hjælp til en nybegynder (Tak Jens ...ja jeg tænkte nok at det ikke er optimalt ..men skal jo starte et sted ..manden foreslår)
Tania Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator