Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars H. Hansen

Svaraktivitet:

(722)
#10 Svar postet d. 11-06-19 kl. 23:27. Emne: Hvilken blødvinge?
Hej Mathias og Co.

Hellere lidt for skråsikker end alt for urokkelig

Jeg synes det er et udmærket alternativt bud på den rigtige art .

Man kan dog ikke se en evt. indsnøring ordentligt og hvilken farve har mon egentlig palperne?

Podabrus alpinus kan jeg ikke prale af, at have set mange af, men som jeg oplever pronotums form - både i siderne og bagtil på det foreliggende foto, så synes jeg ikke det er helt i skabet til P. alpinus.

Jeg tør derfor ikke ligge mig fast på denne art og holder i samme åndedrag fortsat en dør på stort klem til C. obscura, selvom jeg faktisk ikke vil forvente så relativ meget lyst på de inderste følehornsled på en C. obscura!

Jan er på sagen og kommer med et svar en af dagene, skriver han til mig.

Mvh, Lars

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#11 Kommentar postet d. 12-06-19 kl. 23:13. Emne: Hvilken blødvinge?
Jeg kunne nu godt trækkes over mod Podabrus alpinus-holdet. Den havde jeg slet ikke tænkt på, har aldrig selv set arten, selvom der netop er fundet en del stykker her i SZ og det nordlige LFM! (Hvor også denne er fra). Jeg synes alle karakterer passer, ligesom Mathias, men det er uheldigt at dyret vender hovedet nedad.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#12 Kommentar postet d. 20-06-19 kl. 22:05. Emne: Hvilken blødvinge?
Orakel-Jan siger Podabrus alpinus!

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator