Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3168)
#10 Svar postet d. 02-06-19 kl. 11:32. Emne: Græs fra Vestereng, Århus
Jeg tror fortsat på P. nemoralis. Din plante er jo meget ung og forholdet yderavner / dækblade ændrer sig når den åbner sig fuldt.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#11 Kommentar postet d. 02-06-19 kl. 11:38. Emne: Græs fra Vestereng, Århus
Bliv endelig ved med græsserne Jonas - de kan læres og de er jo voldsomt væsentlige i naturen.

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#12 Kommentar postet d. 02-06-19 kl. 12:42. Emne: Græs fra Vestereng, Århus
Jonas skriver i #8 og viser på billede #6, at skedehinden er 2-3 mm lang. Det bør da pege på arten Poa palustris. Med mindre Poa nemoralis undtagelsesvis kan have så lang en skedehinde.

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#13 Kommentar postet d. 02-06-19 kl. 17:05. Emne: Græs fra Vestereng, Århus
Jeg burde have skrevet nemoralis / palustris, for Henry har jo helt ret i at skedehinden er for lang til nemoralis, småaksene ligner til gengæld mere nemoralis end palustris. Måske ændrer det sidste sig, når planten bliver fuldt udviklet.

Besvar | Kommentér

Jonas Ravn Jensen
#14 Kommentar postet d. 02-06-19 kl. 17:29. Emne: Græs fra Vestereng, Århus
Mange tak for alle svarene. Jeg skal forsøge at huske at vende tilbage til den når sæsonen er lidt mere fremskreden - indtil videre noterer jeg den som P. nemoralis/palustris.

-Jonas

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator