Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1152)
#10 Svar postet d. 21-06-19 kl. 18:09. Emne: Rør- / Kærsanger
Billederne her er jo af en noget anden kaliber end t. skalleslugerbilledet Palle

Det hindrer jo heldigvis ikke diskussion

Jeg synes ikke fuglen i tråden her er nær grov nok i hovede og næb til at være en drosselrørsanger.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mikkel Lausten

Svaraktivitet:

(174)
#11 Svar postet d. 21-06-19 kl. 18:46. Emne: Rør- / Kærsanger
Jeg tror sgu vi er enige Niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henning Larsen
#12 Kommentar postet d. 22-06-19 kl. 02:41. Emne: Rør- / Kærsanger
Har lige tjekket alle mine Drosselrørsanger billeder. Og ja, alle billeder viser gråblå fødder/ben.

Peter Jensen kan du ikke beskrive sangen? På billedet synger fuglen jo meget. En Drosselrørsanger kan jo høres på meget lang afstand. Hvor så du fuglen på Tempelkrogen, da jeg ofte kommer der?

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#13 Kommentar postet d. 22-06-19 kl. 10:34. Emne: Rør- / Kærsanger
Hej alle, jeg er meget imponeret over den interesse, der er om denne fugl.

Først og fremmest fra stien langs med campingpladsens yderside ned mod selve Krogen, når man kommer ned i ca. havniveau er der et område, hvor der på venstre side er rigtigt mange rør, der skete en masse ting, og også denne her.

Jeg har lige været inde på Xeno-Canto og lytte til begge muligheder, og det irriterer mig, at jeg ikke optog lyden fra den syngende fugl, men jeg er selv meget overbevist om, at det ikke er en Drosselrørsanger, jeg synes aldrig at have hørt dens sang før.

Mange tak for indlæggene.

mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#14 Kommentar postet d. 22-06-19 kl. 19:04. Emne: Rør- / Kærsanger
Hej alle, jeg er meget imponeret over den interesse, der er om denne fugl.

Først og fremmest fra stien langs med campingpladsens yderside ned mod selve Krogen, når man kommer ned i ca. havniveau er der et område, hvor der på venstre side er rigtigt mange rør, der skete en masse ting, og også denne her.

Jeg har lige været inde på Xeno-Canto og lytte til begge muligheder, og det irriterer mig, at jeg ikke optog lyden fra den syngende fugl, men jeg er selv meget overbevist om, at det ikke er en Drosselrørsanger, jeg synes aldrig at have hørt dens sang før.

Mange tak for indlæggene.

mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator