Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Natur- og miljøpolitik -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Susanne Nielsen
#10 Kommentar postet d. 01-08-19 kl. 15:28. Emne: Vilde vejrabatter ?
Ditto!

Mvh. Susanne

Kommentér

Ida Weber Jørgensen
#11 Kommentar postet d. 01-08-19 kl. 15:40. Emne: Vilde vejrabatter ?
Hej Lis

Jeg har fundet denne artikel om Varde Kommune, som samarbejder med en organisation der hedder Vild med Vilje: - se linket HER

Jeg mener også at have hørt, at Hedensted Kommune er ved at starte noget op med samme organisation.

Et af argumenterne er vel, at en kommune kan spare penge ved at skulle vedligeholde færre kvadratmeter? Det er i hvert fald et af de argumenter Vild med Vilje bruger i deres salgstale til kommunerne:

- se linket HER

Kommentér

Ole B. Lyshede
#12 Kommentar postet d. 01-08-19 kl. 16:45. Emne: Vilde vejrabatter ?
Jeg deltager i et 5-årigt projekt i Rudersdal kommune, hvor visse vejstrækninger kun slås to gange. En gang i maj for at fjerne stride overvintrende græsser, især Hundegræs og Draphavre. Anden gang i oktober efter blomstring og frøsætning for bl.a. at fjerne vedplanteopvækst. Efter 3 år ses flere arter og flere individer hos mange arter; tillige også tydeligt flere insekter. På nogle strækninger opsamles det afslåede, på andre bliver det liggende for sammenligning. Håbet er, at dette kan fortsætte efter prøveperioden og ikke kun på prøvestrækningerne. Nævnte aftale er mellem DN-Rudersdal og kommunen.

Ole

Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#13 Kommentar postet d. 01-08-19 kl. 17:52. Emne: Vilde vejrabatter ?
- tak Ole for nyttig information. DN i Vordingborg har også kontakt med kommunen. Jeg håber jeg kan få kommunen i tale på en fornuftig måde. Kontaktede sidste år nogle politikere, og det er nok den vej man skal gå. Har ikke haft succes med at kommunikere med teknisk forvaltning. Mvh Lis

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator