Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Forsom
#10 Kommentar postet d. 07-08-19 kl. 22:15. Emne: Stivhåret- eller knold-ranunkel?
Det nemmeste er at henvise til billede af frø i DNNF af stivhåret Ranunkel. Vorter kan tydeligt ses rundt langs en randet kant.

Den type vorter er ikke på Gunner i øvrigt fine nærbillede.

Bidende Ranunkel er stadig mit bud. Men tjek gerne for en knold ved basis. Hilsen kjeld

Besvar | Kommentér

Gunner Poulsen
#11 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 11:12. Emne: Stivhåret- eller knold-ranunkel?
Jeg fandt forleden en anden knold-ranunkel som stod i en gruppe, så jeg godt kunne grave den op og se efter knold (den vi taler om her står alene mellem betonfliser, så den graver jeg ikke op.).

Da jeg havde set knolden tog jeg et billede af frugterne til sammenligning (vedlagt). Jeg synes at de ligner meget godt denne.

Stivhåret- eller knold-ranunkel? (Jeg fandt forleden en anden knold-ranunkel som stod i en gruppe, så jeg godt kunne grave den op og s)
Gunner Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Gunner Poulsen
#12 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 11:14. Emne: Stivhåret- eller knold-ranunkel?
Som I kan se af billedet af denne ranunkel nummer 2, er der ingen tvivl om at denne er knold-ranunkel. Imponerende knold de har.

Stivhåret- eller knold-ranunkel? (Som I kan se af billedet af denne ranunkel nummer 2, er der ingen tvivl om at denne er knold-ranunke)
Gunner Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kjeld Forsom
#13 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 11:35. Emne: Stivhåret- eller knold-ranunkel?
Hej Gunner

Stivhåret har vorter som en tydelig forskel på frø. Frø alene af knold og bidende r. kræver en mere sammenlignende test forat være helt sikker.

Jeg tester ofte knoldranunkel ved at grave ned så knolden kan mærkes uden opgravning.

Hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6710)
#14 Svar postet d. 14-08-19 kl. 17:31. Emne: Stivhåret- eller knold-ranunkel?
Jeg er med på Knold-R.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator