Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Hansen
#10 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 20:20. Emne: Kompakt superzoom vs Spejlrefleks
Mht. Fokus i bevægelse, er Lumix FZ82 ikke hurtigt/ godt nok imo. Prøver at lege med blændeinds.

Bh. Og tak! Jens

Kommentér

Eva Hansen
#11 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 20:29. Emne: Kompakt superzoom vs Spejlrefleks
M.h.t indstillinger så kører jeg altid med fuld manuel indstilling på ultrazoomkameraerne. Og så lav ISO som muligt.

På spejlrefleksen oftest ISO 250 og så på blændeprioriteret, hedder AV (Aperture value) på Canon, ved ikke om det er samme på andre mærker.

I øvrigt bruger jeg aldrig stativ, det er sket en enkelt gang ved optagelser af fyrværkeri, at jeg har brugt en Monopod, men ellers ikke.

Billedet her er f.eks taget med Powershot med 65 x optisk zoom, ISO 100, F 6.5 og 1/50, Uden brug af stativ.

Rå uredigeret billedfil, så helt legetøj vil jeg nu ikke kalde det

Kompakt superzoom vs Spejlrefleks (M.h.t indstillinger så kører jeg altid med fuld manuel indstilling på ultrazoomkameraerne. Og så lav)
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Kommentér

Eva Hansen
#12 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 20:30. Emne: Kompakt superzoom vs Spejlrefleks
Og her samme i beskåret udgave

Kompakt superzoom vs Spejlrefleks (Og her samme i beskåret udgave)
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Kommentér

Jens Hansen
#13 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 20:50. Emne: Kompakt superzoom vs Spejlrefleks
Tusind tak! Godt være børneragelse overdrevet; bruger dog helt bevidst overdrivelser for at fremme min forståelse. Det kræver nok lidt basisviden at køre manuel; en nylig tråd omhandlede lidt det samme, men nu står det vist lidt skarpere!

Kommentér

Thomas Hansen
#14 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 20:58. Emne: Kompakt superzoom vs Spejlrefleks
Godt nok fint med håndholdt på den lukketid. Der skal så få rystelser til.

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator