Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Høiris
#10 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 22:31. Emne: Hvilken sort-røde svamp
Kære Eva og Niels

Tak for advarslen. Jeg er afhængig af at færdes i naturen her i klitten, og for at kan gå i mit eget tempo fotograferer jeg sommerfugle og guldsmede. Det tager tid at få dem til at sætte sig i en fotogen situation. Men nu er de ved at have afslutte festen, så derfor måtte jeg finde noget andet at kaste mig over frem til foråret - svampe, lav og mos. Med de svampebøger, jeg fik, så det ud til, at man blot skulle se på hatten, så kunne man finde ud af, hvad det var for en. Men det holder jo ikke. Dertil kommer, at der er så mange svampe her (bortset fra kantareller, som ingen synes at kende til gode steder for - ej heller jeg)så det er helt uoverskueligt. Så jeg vil holde min afhængighed til tiden uden de flyvende insekter - så kan det vel ikke gå helt galt.

I øvrigt er det jo netop det, at man kan spørge sådan nogle som jer, der gør, at man bliver ved. Hvis man ikke kunne finde ud af, hvad man fandt, ophørte interessen nok hurtigt. Så tak for det.

Hej

Ole

Besvar | Kommentér

Eva Scheel

Svaraktivitet:

(536)
#11 Svar postet d. 20-10-19 kl. 23:01. Emne: Hvilken sort-røde svamp
jeg startede på samme stadie som du for ca 10 år siden, og jeg tror Torbjørn, Ole og et par flere var meget trætte af mig - jeg kom til at spørge på samme svamp op til 10 gange, men hvor lærte jeg meget og tager man så også svampeatlas.dk med - så kommer man langt, men jeg må stadig have hjælp - for jeg møder stadig også nye svampe

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#12 Svar postet d. 21-10-19 kl. 13:28. Emne: Hvilken sort-røde svamp
Jeg tror ikke, at vi er trætte af at svare på samme svamp flere gange. Men vi glæder os over, når spørgsmålene ledsages af gode fotos med detaljer, man kan tage stilling til for en korrekt ID.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator