Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kim Hansen
#10 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 20:40. Emne: Hvilken Fluesvamp?
OK, det er rart at vide man kan skelne dem på den måde

Besvar | Kommentér

Kim Hansen
#11 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 20:50. Emne: Hvilken Fluesvamp?
Hej Niels.

Jeg havde postet mit billede på INaturalist.org her - se linket HER. Jeg synes den hjemmeside bare er super fordi den har en AI som forslår en identifikation ud fra et sæt af bilelder - og den er faktisk konservativ - prøver som oftest ikke at gætte en art hvis den ikke er sikker, men foreslår et højere taxa i stedet, eller giver op - og så kan man få andre som er vidende om arten, slægten, familien til at af/bekræfte identifikationen.

Brugergrænsefladen er noget mere moderne end fugleognatur.dk (no offense). Man kan samtidig se, hvem der har lavet flest identifikationer af en givet art og tagge denne bruger i en kommentar til observationen.

Jeg postede med et foreslået id på Høj Fluesvamp, så at det var en New Zealander der var top-ider, taggede denne, og han vendte tilbage og sagde den var rødmende og derfor nok ikke den Høje.

Der er en super god og gratis app, Inaturalist som man kan downloade på sin telefon (iOS eller Android), og hvor man kan få (brugbar) hjælp til identifikation, hvis man er lidt omhyggelig med sine billeder og tager fra flere vinkler.

Det var en app min datter viste mig efter at hun havde besøgt Molslaboratoriet - der havde Morten DD anbefalet den ifm feltarbejde.

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#12 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 20:53. Emne: Hvilken Fluesvamp?
SUPER - Tak for nyttig info

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#13 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 20:55. Emne: Hvilken Fluesvamp?
Hej Kim.

Ja, sorry, jeg så først, at der var et link efter jeg kommenterede. Kender godt iNaturalist, det er et udmærket site. Skal du top level er Mushroom Observer absolut anbefalelsesværdigt.

mvh Niels

Besvar | Kommentér

Kim Hansen
#14 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 21:00. Emne: Hvilken Fluesvamp?
Hej Niels

Tak for hintet med Mushroom observer.

Den kender jeg ikke. Jeg bruger iNaturalist til alt i plant og dyreriget jeg ser - insekter, planter, spindlere.

Hilsen... Kim

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator