Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Nielsen
#10 Kommentar postet d. 04-11-19 kl. 19:24. Emne: Okkergul Grynhat?
.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#11 Kommentar postet d. 04-11-19 kl. 19:32. Emne: Okkergul Grynhat?
Nu må I holde op med den barnagtige mobning drenge. Jeg skriver jo netop at det ér Grynhatte.

At Per så ikke bemærker den totale mangel på rynket og grynet hat, kan kun undre.

Bøgerne skriver som Jette bemærker +/- rynket og grynet, men det betyder ikke "totalt fravær"

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#12 Svar postet d. 04-11-19 kl. 20:37. Emne: Okkergul Grynhat?
Per har sikkert hørt at boomeranger har det med at ramme en selv. Det er tilfældet her, dit nydelige foto viser Gulkødet Grynhat - selvfølgelig kan jeg ikke se kødfarven, men den mørke stoktop er er karakteristisk for den art, udover flere andre. Nogle gange skal man nok have lup for at se grynene på hatten af grynhatte, men efterhånden lærer man dem på jizzet. Okkergul Grynhat er det i tråden, en temmelig variabel art, husk bare den brune med rynket hat der blev diskuteret i går og som jeg ikke kan få til andet end Okkergul Grynhat. Svampebestemmelser kræver altid ydmyghed uanset hvor meget man ved i forvejen.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#13 Kommentar postet d. 04-11-19 kl. 21:26. Emne: Okkergul Grynhat?
Det er godt, du er her Torbjørn. Vi er i trygge hænder

-"et slag er tabt,- tid at vinde et nyt....." og ny lærdom høstet.

De Grynhatte er ganske interessante -på parcellen har jeg mange Okkergule - og ja...i en del "udgaver"..... smukke i mosset....

- men jeg letter på hatten og trasker lettere beskæmmet videre ud på den bumlede svampelandevej -håber ikke at falde i igen så´n lige med det samme... af skade bliver man klog.... og boomerangen gjorde ingen skade .

Okkergul Grynhat? (Det er godt, du er her Torbjørn. Vi er i trygge hænder :-)
-"et slag er tabt,- tid at vinde et nyt.)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#14 Kommentar postet d. 04-11-19 kl. 21:27. Emne: Okkergul Grynhat?
Tak Per

Besvar | Kommentér

Henrik Stenholt
#15 Kommentar postet d. 04-11-19 kl. 21:38. Emne: Okkergul Grynhat?
Tusind tak til alle for hjælpen med denne

Mvh

Henrik

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator