Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Arne Jakobsen
#10 Kommentar postet d. 05-11-19 kl. 21:13. Emne: Blågrøn Bredblad?
Helt fint Henrik Men; har du en bare lidt velfungerende lugtesans? Ellers havde du vel ikke skrevet at den hverken lugtede eller smagte af noget? Kender du lugten af friskkværnet peber eller ikke? Hvis din lugtesans er totalt fraværende, havde du vel ikke skrevet noget som helst om lugt og smag. Husk altid når du stiller spørgsmål, at give os så nøjagtige opl. som muligt. Det er dig, der står med svampen i hånden, foran øjnene og under næsen. Vi kan kun svare på de opl. du giver os.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#11 Kommentar postet d. 05-11-19 kl. 21:58. Emne: Blågrøn Bredblad?
Jeg havde læst HELE teksten Arne, men dels ligner den og dels har jeg svært at erkende den angivne peberlugt, derfor er det udmærket at den kommer på atlas.

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#12 Kommentar postet d. 05-11-19 kl. 22:09. Emne: Blågrøn Bredblad?
Ja kære Torbjørn, vi bliver jo alle ældre og lugtesansen forsvinder. That´s live. Vi må blot være i stand til at erkende det. Haha Men som skrevet til Henrik, synes jeg da også at den skal prøves ved en højere instans Så vi glæder os til at erfare den endelige dom.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#13 Svar postet d. 06-11-19 kl. 06:56. Emne: Blågrøn Bredblad?
Til almindelig oplysning vil jeg lige nævne til almindelig oplysning at jeg har en veludviklet lugtesans, også til svampe. At jeg i tilfældet med bredblade har svært ved det skyldes at forvekslingsmulighederne også lugter (lidt fadt, og lidt ramt), og at jeg ikke har været overbevist om peberlugten de gange jeg har fundet Blegblå.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#14 Svar postet d. 06-11-19 kl. 07:51. Emne: Blågrøn Bredblad?
Thomas Læssøe har afgjort at det er Blågrøn Bredblad, for mit eget vedkommende havde jeg glemt at Blegblå ligesom Spanskgrøn har hvidfiltet lamelæg, så jeg er helt enig i Blågrøn nu, godt at blive mindet om variationen af arten.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator