Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Mosser -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Odgaard

Svaraktivitet:

(844)
#10 Svar postet d. 31-03-21 kl. 11:40. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
Noget af det sjove ved mosser, er at de ikke kræver meget plads, og finder de et lille sted der passer, slår de sig ned. Så tit undviger de vores forestillinger: stenmosser på træstammer, epifyter på sten - og skovmosser på åbne skrænter. Så vi må ha´ åbne sind for deres små udsvævelser. B. velutinum er det i alt fald. MVh Bent

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#11 Kommentar postet d. 31-03-21 kl. 16:57. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
Ja, jeg synes også det er sjovt når jeg kender en mos godt, og så finder den på et overraskende sted men første gang, og helst de næste par gange også skal de sandelig holde sig til bogen

Tak Bent du bragte min tvivl til standsning. Jeg blev pludselig usikker på om jeg havde fået givet tilstrækkelig med oplysninger til den. Nu skal jeg blot ud og hitte den på den mere almindelig biotop.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator