Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
#10 Kommentar postet d. 22-11-19 kl. 14:38. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
Nogle af svampene har på hatten nogle pletter, som vist er det, du kalder marmorering. Men pga af den megen regn er svampene pladdervåde, både udvendigt og indvendigt, og ændrer nok lidt på synsindtrykket.

Er det mon Bleg Hekseingshat ? (Nogle af svampene har på hatten nogle pletter, som vist er det, du kalder marmorering. Men pga af de)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (783 x 600)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#11 Kommentar postet d. 22-11-19 kl. 14:39. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
Ikke alle har pletter

Er det mon Bleg Hekseingshat ? (Ikke alle har pletter)
Klik på billedet for original størrelse (749 x 600)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#12 Kommentar postet d. 22-11-19 kl. 14:40. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
Gennemskæring af en af de mindste

Er det mon Bleg Hekseingshat ? (Gennemskæring af en af de mindste)
Klik på billedet for original størrelse (717 x 600)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#13 Kommentar postet d. 22-11-19 kl. 14:43. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
Jeg glemte at nævne, at lugten er nærmest syrlig - og så får du lige et foto mere, når nu jeg er inde

Er det mon Bleg Hekseingshat ? (Jeg glemte at nævne, at lugten er nærmest syrlig - og så får du lige et foto mere, når nu jeg er ind)
Klik på billedet for original størrelse (767 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#14 Kommentar postet d. 22-11-19 kl. 15:11. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
holder stadig på Marmoreret (især ud fra #10, med mindre "marmoreringen" er fatamorgana)

dog: jeg er hverken en maskine el. hr. Læssøe

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#15 Kommentar postet d. 22-11-19 kl. 15:44. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
Syntes der anes dråbepletter på hatten, så indtil videre enig med Henrik

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#16 Kommentar postet d. 22-11-19 kl. 15:52. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
Tak, og Henrik: TL mangler også violet på stokken for at side Bleg H.

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#17 Kommentar postet d. 23-11-19 kl. 11:26. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
Jeg kan nu tilføje, at TL nok har smugkigget i denne tråd og "lyttet" til Henrik

I hvert fald har han godkendt min svamp som Marmoreret Hekseringshat

Iøvrigt, Henrik, vil jeg til enhver tid tro mere på dine bestemmelser end på billedmaskinens forslag

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#18 Kommentar postet d. 23-11-19 kl. 14:56. Emne: Er det mon Bleg Hekseingshat ?
rødme (svinehaver) (= en af de bedste fynske vokshattelokaliteter)

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator