Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Hansen
#10 Kommentar postet d. 09-01-20 kl. 11:13. Emne: Er det duehøg- eller spurvehøg?
Steen V. Knudsen, nu ved jeg ikke, om det er min kommentar du opfatter som "smartass", sådan var det nu ikke ment, og til det kan jeg kun sige, at jeg kun er ansvarlig for hvad jeg skriver, ikke for hvordan det forstås

Og min mening er stadig den samme, nemlig at når Tine kommer futtende på en knallert og i et stykke tid følger en fugl, der yderligere lander næsten lige for næsen af hende, burde det ikke være svært at se om det er en ugle eller høg.

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen
#11 Kommentar postet d. 09-01-20 kl. 13:33. Emne: Er det duehøg- eller spurvehøg?
Nu er der jo en grund til, at den hedder høgeugle, den er ikke særlig ugleagtig i flugten, så Steens forslag er da uden at vide noget om Tines niveau i fuglekendskab ikke HELT umuligt. Bortset fra det, så er det nok en musvåge, alene fordi det plejer mystiske rovfugle at være.

Besvar | Kommentér

Tine Andersen
#12 Kommentar postet d. 11-01-20 kl. 05:35. Emne: Er det duehøg- eller spurvehøg?
Det var ikke smartass, den havde gule øjne, og var stribet i grå/hvid. Og lange gule ben.

Ja, den var i modlys først, så landede den, og jeg kunne se på den, også at den så noget træt ud. Er det SmartASS?

Jeg kom kørende mod vest, mod solnedgangen, og måske opgav den sorte fugl jagten fordi, jeg kom kørende.

Den sad på min højre side dvs mod syd, da den landede træt på resterne af et skilt- altså et stativ til skilte.

Jo, jeg var også overrasket! Derfor spørger jeg!

Men jeg går med en høg af en slags- ubestemt. Er det smartass?!

Jeg ser da tit underlige ting- fordi jeg er opmærksom. Hvorfor flyver de der fugle så underligt? Nåh, det er et par krager, der jager en rørhøg væk.

Smartass- **** yourself!

Mvh

Tine

Besvar | Kommentér

Tine Andersen
#13 Kommentar postet d. 11-01-20 kl. 05:47. Emne: Er det duehøg- eller spurvehøg?
Høgeuglen er for stor- dens hoved er for rundt, den har en for sort kant i sit hoved.

Det var en høg, med det lidt flade lille hoved, jeg så.- Ikke en ugle.

Og jo, jeg kender ugler. Jeg har kørt - og en tog lige turen over min skulder, da var jeg lige ved at falde af mukkebikken! Det var en natugle.

For katten da!

Mvh

Tine

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator