Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rasmus Keis Neerbek
#10 Kommentar postet d. 16-01-20 kl. 15:14. Emne: Larve fra salat
Hej igen

Nu går det stærkt, og hurtigere end jeg erindrer sidst. Jeg synes ikke den helt ligner den armigera fra sidst, men aner intet om variation.

Jeg endte med at have den stående på vores skolebibliotek, så eleverne kunne være med til at følge den. 7. januar målte den 17 mm, og jeg havde den lige oppe til kontroltjek i morges, hvor den snildt ramte de 50 mm når den strakte sig. Noget af en vækstspurt på 8,5 døgn.

Den har været meget glad for icebergsalat og agurk.

Efter kontrolmåling i morges kunne jeg ikke finde den en time senere. Til eftermiddag rodede jeg i jorden og fandt, at den havde gravet sig ned og er i gang med forpupning.

mvh, Rasmus

Larve fra salat (Hej igen

Nu går det stærkt, og hurtigere end jeg erindrer sidst. Jeg synes ikke den helt ligner d)
Rasmus Keis Neerbek har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Rasmus Keis Neerbek
#11 Kommentar postet d. 16-01-20 kl. 15:15. Emne: Larve fra salat
Efter foto blev den dækket til igen.

Larve fra salat (Efter foto blev den dækket til igen.)
Rasmus Keis Neerbek har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(8364)
#12 Svar postet d. 16-01-20 kl. 15:44. Emne: Larve fra salat
Jeg tror, jeg vil nøjes med at sige: spændende!

Og er det armigera, så ser den ud til at tabe farven før forpupningen

Det ses her - på en grøn form. Bemærk hvor markante de larven ovenfor er, til sammenligning

- se linket HER

hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator