Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Lav (Lavsvampe) -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(2544)
#10 Svar postet d. 14-01-20 kl. 16:02. Emne: Er dette lakrød bægerlav?
LJ. Lad os tage det sidste nye foto. Der er to "lodrette" pinde. Den mindste tv. dækkes af et podetie noget nede. Tv. herfor ses to podetier, som danner en vinkel med hinanden. Her sidder nogle skæl i profil, som jeg ser som nedadvendte. Desværre ved jeg ikke, hvordan man tegner cirkler omkring.

Ole

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#11 Kommentar postet d. 14-01-20 kl. 20:33. Emne: Er dette lakrød bægerlav?
Kære Ole

Jeg har oprigtigt forsøgt at følge din forklaring.... - men forgæves; jeg kan ikke få øje på dem....

Min vurdering er, at vi ikke nødvendigvis kommer til enighed her - og så må det være.

Sara; læg endeligt flere fotos af laver ind her - det kan vi (måske) alle lære noget af

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Sara Bøndergaard
#12 Kommentar postet d. 14-01-20 kl. 20:54. Emne: Er dette lakrød bægerlav?
Tusind tak for hjælpen, Lars, Ole og Annemette.

Når I snakker frem og tilbage om tingene, bliver jeg bare mere nysgerrig på, hvad jeg skal lede efter - og suger viden til mig om, hvordan jeg måske kan lære at skille de forskellige slags fra hinanden.

Så tusind tak for hjælpen.

Og der kommer helt sikkert flere billeder herfra - for det er sjovt at lede efter disse smukke laver.

God aften til jer alle.

Mvh. Sara

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator