Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Rasmussen
#10 Kommentar postet d. 20-03-20 kl. 11:28. Emne: Hvilken plante?
.. Der da tydeligvis en kurv på vej midt i rosetten, så Pert TP kan godt beholde hatten på. Bladene er heller ikke rigtig udflippede, som de er på flipkrave, men det der kan snyde i første omgang er størrelsen af planten i virkeligheden - moralen af dette er: anbring så vidt mulig en målestok i bestemmelsesbilleder, helst en lineal eller en bid af en kasseret tommestok. Eller bare en mønt eller noget andet, hvis størrelse man kender.

Besvar | Kommentér

Jens Reddersen
#11 Kommentar postet d. 20-03-20 kl. 11:34. Emne: Hvilken plante?
Selvfølgelig er det det. Man kan jo osse se det karakteristiske ende-bladafsnit SAMT den første kurvblomst på vej - før strækning af kurvstilken - i midten.

Besvar | Kommentér

Jens Reddersen
#12 Kommentar postet d. 20-03-20 kl. 11:34. Emne: Hvilken plante?
Selvfølgelig er det det. Man kan jo osse se det karakteristiske ende-bladafsnit SAMT den første kurvblomst på vej - før strækning af kurvstilken - i midten.

Besvar | Kommentér

Jens Reddersen
#13 Kommentar postet d. 20-03-20 kl. 11:35. Emne: Hvilken plante?

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#14 Kommentar postet d. 21-03-20 kl. 16:04. Emne: Hvilken plante?
Hej Line Jeg blev ringet op af Hans Øllgaard i dag. Hans er den i Danmark der ved mest om Mælkebøtter. Han havde lagt mærke til dit spørgsmål og sagde at det helt sikkert var Almindelig Dværgmælkebøtte (Taraxacum obliquum)

Jeg håber du lægger observationen ind i Naturbasen, både fordi det vil være den tidligste observation, men også fordi det er et meget smukt billede du har.

Besvar | Kommentér

Line Trier Rokkedal
#15 Kommentar postet d. 25-03-20 kl. 21:02. Emne: Hvilken plante?
Tak for svar allesammen. Jeg indberetter den

Besvar | Kommentér

Line Trier Rokkedal
#16 Kommentar postet d. 25-03-20 kl. 21:02. Emne: Hvilken plante?
Tak for svar allesammen. Jeg indberetter den

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#17 Kommentar postet d. 26-03-20 kl. 08:12. Emne: Hvilken plante?

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator