Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Snegle og andre bløddyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
#10 Kommentar postet d. 30-03-20 kl. 14:57. Emne: Hvilke snegle .....?
Hej Benedikte.

Tusind tak for arbejdet og det gode svar.

Mht Tæppemusling, Venerupis senegalensis tror jeg på den, da saliniteten i mit område skulle ligge mellem 18-20 alt efter strømretning. Kan se på linket til MarLIN er det nogenlunde det samme som for fund fra Flensborg Fjord. Så mon ikke, at den er god nok.

Mht til Sandmusling, Mya arenaria så er den nok også det bedste bud. Kan i hvert fald se båndplate på et af eksemplarerne. Om det så er nok, ved jeg ikke. M. arenaria er i hvert fald til stede på lokaliteten. Vedlagt billede. Burde nok have tænkt mig om og ikke brugt hvis baggrund, men håber du kan se det. Godt nok svært med dyr på tre mm og en båndplade på 0,3 mm.

Tak igen.

Hvilke snegle .....? (Hej Benedikte.
Tusind tak for arbejdet og det gode svar.
Mht Tæppemusling, Venerupis senegalensis )
Foto: Martin Bjerg
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 573)
Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday

Svaraktivitet:

(102)
#11 Svar postet d. 31-03-20 kl. 00:12. Emne: Hvilke snegle .....?
Der var det en båndplate, ja, det var betryggende.

Jeg har undret meg litt over den spisse umbo på muslingene dine, men på dette linket (bilde 2) ser jeg at umbo er betydelig spissere og mer framtredende hos juvenile eksemplarer av Mya arenaria.

- se linket HER

De relativt sett kortere sifonrørene hos svært unge eksemplarer av M. arenaria kan nok også forklare den beskjedne størrelsen på kappebukten.

Hvis ingen har innvendinger, tror jeg vi setter Mya arenaria på denne.

Mvh Benedikte.

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#12 Kommentar postet d. 31-03-20 kl. 08:12. Emne: Hvilke snegle .....?
Takker endnu en gang for arbejdet.

Så indtaster jeg Mya arenaria og Venerupis senegalensis (?).

Så der bare alle sneglene tilbage

Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday
#13 Kommentar postet d. 02-04-20 kl. 16:52. Emne: Hvilke snegle .....?
Mya arenaria og Venerupis senegalensis blir nok det endelige svaret, ja.

Sneglene tør jeg ikke begi meg ut på, men som en grunnregel bør de fotograferes rett forfra med åpningen mot kamera.

Mvh Benedikte.

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#14 Kommentar postet d. 03-04-20 kl. 09:39. Emne: Hvilke snegle .....?
Jeg ser, om jeg kan få sorteret lidt i sneglene og måske få taget lidt bedre billeder ...... men de er godt nok små at have med at gøre til fotos.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator