Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kresten Hansen
#10 Kommentar postet d. 07-05-20 kl. 21:42. Emne: Snylter fra Pilerosetgalmyg?
Lige et mere

Snylter fra Pilerosetgalmyg? (Lige et mere)
Foto: Kresten
Klik på billedet for original størrelse (700 x 623)
Besvar | Kommentér

Simon Haarder

Svaraktivitet:

(70)
#11 Svar postet d. 19-05-20 kl. 20:49. Emne: Snylter fra Pilerosetgalmyg?
Fantastisk at du fik klækket så mange Euderus fra pilerosetgalmyg! Nu er det store spørgsmål så hvad den dog snylter på derinde - der kan gemme sig mange organismer derinde, mellem "kronbladene"

Jeg har endnu ikke fået svar fra min ekspertkontakt, men som tidligere skrevet er vingetegningen så karakteristisk at det ikke kan være andet end underfamilien Entiinae. Derfra kendes kun slægterne Euderus og Astichus i vores del af verden. Euderus albitarsis kendes på en kombination af følgende: spidsen af hunnens antenne kun en lille smule bredere end de forudgående segmenter, hunnens bagkrop lancetformet og med violette anstrøg (kunne ses på det eksemplar du sendte) og kroppens punktering meget fin. Som sagt har jeg endnu ikke fået endelig ID, men jeg giver lyd, når jeg har nyt.

Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#12 Kommentar postet d. 19-05-20 kl. 21:06. Emne: Snylter fra Pilerosetgalmyg?
Tak for info Simon. Vi klapper hesten og ser tiden an. Posten til Frankrig er langsom disse tider, de tjekker det grundigt. Jeg sendte en pakke for en måned siden til noget familie dernede, og den var 3 uger undervejs, og han skal jo også lige have det åbnet først.

Mvh Kresten

Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#13 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 22:34. Emne: Snylter fra Pilerosetgalmyg?
Den er god nok - Richard Askew har bekræftet Euderus albitarsis

Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#14 Kommentar postet d. 24-05-20 kl. 11:03. Emne: Snylter fra Pilerosetgalmyg?
Tak for det. Godt at få den på plads.

Mvh Kresten

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator