Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lis Ravnsted-Larsen
#10 Kommentar postet d. 12-05-20 kl. 17:40. Emne: Hvilke dyr er dette?
- og der er vist også noget med at Elg er sat ud i dansk natur!! - godt nok indført, men så vidt jeg er orienteret findes den uden for dyreparker i Jylland. Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Sebastian Bruun
#11 Kommentar postet d. 12-05-20 kl. 18:37. Emne: Hvilke dyr er dette?
Meningen med konkurrencen er at I selv skal finde løsningen ved at studere dyrebøger, fuglebøger (hvor I også har spurgt), familiemedlemmer - eller måske den lokale skov..

Var det mig der havde brugt fritid på at konstruere opgaven, ville jeg bedømme det som snyd at I bare kaster spørgsmålet videre i dette forum.

mvsh en mangeårig spejderleder..

Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#12 Kommentar postet d. 12-05-20 kl. 20:22. Emne: Hvilke dyr er dette?
- tja - sådan er vi så forskellige Sebastian. Jeg har også været spejder, og snød mig en gang til en sølvplade i et natløb. Ikke godt, men kreativt.

Som tropsfører gav jeg patruljerne på sommerlejr den opgave, at komme med et firbenet dyr. En patrulje var kvik til at låne en pony hos en landmand - en anden patrulje tog et insekt og trak to ben af!! - det var jeg ikke så begejstret for (blev senere naturbeskyttelsesmedarbejder!), men opgaven var jo løst. En bille med fire ben!.

Men jeg kan desværre ikke følge dig, at det er snyd at spørge kyndige til råds. Jeg synes det er SEJT at unge mennesker kommer til at kende "Fugle og Natur", hvor de kan spørge om alt muligt, der har med naturen at gøre. For øvrigt er der også mange modne mennesker her på sajtet, der spørger løs, og det er rigtigt skønt, at kunne hjælpe med at besvare spørgsmål.

"Oplysning være skal vor lyst" (Grundtvig), så spørg løs unge spejdere. Der er jo også en opgave i at finde ud af, om de gæt vi, der "kloger" os, nu er rigtige eller forkerte. Tjikkerlikka … Lis

Besvar | Kommentér

Sebastian Bruun
#13 Kommentar postet d. 12-05-20 kl. 21:44. Emne: Hvilke dyr er dette?
Men så er det blot ikke en opgave i naturkendskab, men en opgave i internetsøgning.

Lærer spejderne noget om, hvordan et kragenæb, en humlebi eller et rævehovede ser ud?

Eller lærer de at klippe billeder på computeren, spørge andre og bare bruge deres svar i stedet for at undersøge selv?

Det sidste kan være helt fint, men det var ikke nødvendigvis opgavestillerens hensigt, da han brugte en masse tid på at konstruere opgaven.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator