Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
#10 postet d. 12-07-08 kl. 16:14. Emne: Et par svampe
Nå ja, selvfølgelig STOR blodchampignon - ja, det beviser jo bare, at jeg ikke er god til at gætte svampe. Den sprang jeg let og elegant over i "Danske storsvampe" .

Jeg må holde mig til mit strikketøj.

Kommentér

kirsten nielsen
#11 postet d. 14-07-08 kl. 15:08. Emne: Et par svampe
Måske du kan strikke svampe-mønster, Margaretha . Tak for hvad du ville gøre.

Torbjørn: Der var ingen friske lameller sidst! Men er det ikke nok med de sporer jeg har efter den første lille bid jeg tog med hjem?

KirstenN

Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#12 postet d. 14-07-08 kl. 15:47. Emne: Et par svampe
Kirsten, udover at måle sporer ville jeg gerne se på cystider på lamelæggen, da ville resultatet blive mere sikkert end uden et lamelsnit.

Du skrev ikke noget herom, men lagde du mærke til nogen særlig, evt. ubehagelig lugt?

Jeg vil i alle tilfælde gerne forsøge at bestemme svampen på grund af din fine dokumentation af fundet!

mvh

Torbjørn

Kommentér

kirsten nielsen
#13 postet d. 14-07-08 kl. 17:17. Emne: Et par svampe
Tak, Torbjørn. Ja, i anden omgang gjorde jeg mit arbejde lidt godt!

Første dag lugtede den lille bid, jeg tog af, godt - lige til at spise.....

Sidste dag var lugten som gammel champignon - ikke god, men heller ikke puha puha.

Det sidst fotograferede stykke ligger derhjemme og rådner endnu mere, så det kan vist bare komme ud i jorden.

Jeg sender sporene til dig.

KirstenN

Kommentér

kirsten nielsen
#14 postet d. 15-07-08 kl. 17:02. Emne: Et par svampe
Torbjørn: det er sporerne jeg sender! - men de er jo også sporene efter svampens tilstedeværelse.

Margaretha: jeg er glad for, at du slap strikketøjet og vovede pelsen, så jeg havde noget at gå videre med i første omgang. - Og om lidt kommer én mere.....

KirstenN

Kommentér

Margaretha Liebmann
#15 postet d. 15-07-08 kl. 17:11. Emne: Et par svampe
Åh nej Kirsten, jeg sidder og slås med en Keglehat! Strikketøjet må desværre vente - nu kommer svampene...

Kommentér

kirsten nielsen
#16 postet d. 15-07-08 kl. 17:59. Emne: Et par svampe
Det lyder godt. Der er sikkert en anden der vil se på min. Keglehatten kommer vel herind senere?

KirstenN

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator