Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peder Brøgger
#10 Kommentar postet d. 22-05-20 kl. 17:37. Emne: Noget Bjørneklo?
Birgit, det ville være rart, hvis arterne stod ved siden af hinanden. Men det gør de jo sjældent. Jeg kender ikke Grønblomstret; (den starter tidligt!). Almindelig Bjørneklo kender jeg fra Bork Havn; samme højde og delvis lignende blade.

Foto er Strand-Kvan, fra i dag, til næste sammenligning. Den blomstrer også snart.

Vh Peder

Noget Bjørneklo? (Birgit, det ville være rart, hvis arterne stod ved siden af hinanden. Men det gør de jo sjældent. Je)
Peder Brøgger har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#11 Kommentar postet d. 22-05-20 kl. 19:46. Emne: Noget Bjørneklo?
Ja Peder havde de stået ved siden af hinanden kunne jeg vel godt ha´ regnet dem ud Nu var det først da jeg dagen efter traf på netop en Strand-kvan at det gik op for mig at der var noget galt.

Besvar | Kommentér

Anne Messmann
#12 Kommentar postet d. 22-05-20 kl. 20:00. Emne: Noget Bjørneklo?
Birgit - du er ikke den eneste, der har taget fejl af de to: der går en historie om, at gartnerne på Frilandsmuseet engang fjernede de Kvan, der var plantet ved Færøgården, i den tro af det var Kæmpe-Bjørneklo

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#13 Kommentar postet d. 22-05-20 kl. 20:51. Emne: Noget Bjørneklo?
Det gjorde de også i Hobro heldigvis ikke godt nok.

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#14 Kommentar postet d. 23-05-20 kl. 11:31. Emne: Noget Bjørneklo?

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator