Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1529)
#10 Svar postet d. 30-06-20 kl. 12:20. Emne: Ringmærket måge - hvilken art?
Ja, det var godt nok en overraskelse.

Bare for at være på tværs, så har jeg meget svært ved at se den fugl som en sølvmåge 2K fra midten af juni. Alene næbbet, der ud over at være lige kraftigt nok, også er ensfarvet sort på nær spidsen af næbbet/undernæbbet. Også det at øjet sidder så lagt tilbage er som regel et godt kendetegn på svartbag.

Du skriver, at den nærmest har fødselsdag. Hvis det er rigtigt, så er den ringmærket forholdsvis tæt på klækning, og hvis det er i en koloni, så er forældrefuglene ingen garanti for afkommet. Hvis ringmærkerne virkelig kan se forskel på en svartbag og sølvmåge, der er få dage gammel, så er det jo sikkert nok.

Jeg må jo nok gi´ mig (det er jo nok en af fyrene fra Gull Research Group, der har mærket den), men jeg kunne godt tænkme mig at indberette den også, og så skrive det er en svartbag og se, hvad der sker .

HVilket nummer har du indberettet Søren? Jeg får det til HN706 eller HN70F.

Du må også meget gerne sende mig billedet i fuld opløsning. Min email står under min profil. PÅ forhånd tak for hjælpen.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1529)
#11 Svar postet d. 30-06-20 kl. 18:51. Emne: Ringmærket måge - hvilken art?
Du ska ikke bruge mere tid på det Søren. JEg har været inde over Gull Research Organisation (ikke Group, som jeg fejlagtigt skrev tidligere), og min sidste tvil er fejet væk - det er ski en sølvmåge. De kan åbenbart godt have det næb i juni/juli. Så blev jeg da det klogere, eller "så kan vi lære det" - ringen har nr. HN70F - en kode brugt i Tyskland.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(680)
#12 Svar postet d. 30-06-20 kl. 19:21. Emne: Ringmærket måge - hvilken art?
Hej, ungmåger er en svær disciplin, selv i frisk 1.vinterdragt. På denne årstid hvor ungfuglene er i slidt dragt, skal man have store ****er for at udtale sig skråsikkert. Hvis man gerne vil beskæftige sig med de yngre måger er oktober-februar den klart bedste årstid.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#13 Kommentar postet d. 30-06-20 kl. 19:48. Emne: Ringmærket måge - hvilken art?
Hej

Ja, det er tydeligvis vanskeligt.

Fuglen ender sine dage - også her på sitet - som Sølvmåge.

Den blev ringmærket som "ikke flyvefærdig".

@Niels, #10: Jeg meldte den faktisk ind som Svartbag, hvilket så blev korrigeret i returmeldingen, jeg fik .

Tak for indsatsen - tråden lukkes

Vh Søren

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#14 Kommentar postet d. 30-06-20 kl. 19:51. Emne: Ringmærket måge - hvilken art?
PS @Niels, #10: Ville trods din kontramelding have sendt dig kopi af den ringmærkningsmelding, jeg har modtaget (såd´n bare til info), men din mail fremgår ikke af din profil, så vidt jeg kan se (også bare til info ).

Vh Søren

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1529)
#15 Svar postet d. 01-07-20 kl. 12:21. Emne: Ringmærket måge - hvilken art?
OK, Søren - det checker jeg lige op. Og tak for hjælpen.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1529)
#16 Svar postet d. 01-07-20 kl. 12:22. Emne: Ringmærket måge - hvilken art?
OK, Søren - det checker jeg lige op. Og tak for hjælpen.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1529)
#17 Svar postet d. 01-07-20 kl. 18:42. Emne: Ringmærket måge - hvilken art?
Hej igen Søren, så skulle profilen være opdateret, så andre igne kan se e-mailadressen.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator