Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3893)
#10 Svar postet d. 29-06-20 kl. 13:45. Emne: Sanger ID fra stemme
Nu har jeg ikke hørt din filtrering Eigil, men synes slet ikke det lyder som Gulirisk, den har en meget kortere og hurtigere strofe og går ikke op og ned i tonehøjde på samme måde.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Peter Pedersen
#11 Kommentar postet d. 29-06-20 kl. 21:16. Emne: Sanger ID fra stemme
Hej Allesammen - tak for indsatsen og spændende hvis det gemmer på en sjældenhed, selvom det jo som regel plejer at vise sig at være noget ganske almindeligt i sidste ende. Jeg vil se om jeg kan nå forbi i morgen, jeg et par timer derfra nu, så kan ikke gøre det med det samme.

Desværre er det ved at være nogle dage siden da det var bøvlet at få lydfilerne ekstraheret fra videofilen og uploaded til et sted hvor andre kan tilgå det (og nej, fuglen ses ikke på videoerne, det var kun for lydens skyld).

Her er lidt mere info hvis andre skulle være interesserede i at eftersøge den.

Optaget: 24/6 kl 16.30

Koordinater ca. her: 55.852002, 12.544602 (på video ses en lygtepæl med grafiti - se billede, så den kan bruges til at finde det præcise sted. Den sad i krat vest for stien. Jeg så en sanger-størrelse fugl vimse rundt, men havde ikke kikkert med).

Vh Peter

Sanger ID fra stemme (Hej Allesammen - tak for indsatsen og spændende hvis det gemmer på en sjældenhed, selvom det jo som )
Foto: lygtepæl ved fundstedet
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3893)
#12 Svar postet d. 29-06-20 kl. 21:24. Emne: Sanger ID fra stemme
Fint med angivelse af den nøjagtige lokalitet, jeg tror ikke det er noget ganske almindeligt, så tror jeg vi trods den dårlige optagelse havde knækket nødden.

Spændende om fuglen måske stadig er der, selv om det efterhånden er nogle dage siden, du så den

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eigil Ødegaard
#13 Kommentar postet d. 30-06-20 kl. 12:45. Emne: Sanger ID fra stemme
Jeg eftersøgte Maglemosen idag i et par timer, men uden at høre noget der lignede Peters optagelse.

Hyggeligt at hilse på dig også, Peter, men fuglen er nok smuttet. Tiltagende blæsevejr og regnbyger.

Der var syngende Solsorte, Munk, Kær- og Tornsanger udover Rødstjert, Spætmejse, Gærdesmutte, Landsvaler, Tårnfalk men ingen Gulbug.

Besvar | Kommentér

Peter Pedersen
#14 Kommentar postet d. 30-06-20 kl. 12:49. Emne: Sanger ID fra stemme
I lige måde, Eigil. Jeg gør et forsøg mere efter arbejdstid, men er heller ikke den store optimist pga vejr + tid siden optagelsen blev lavet, men jeg prøver lige een gang mere.

Besvar | Kommentér

Peter Pedersen
#15 Kommentar postet d. 01-07-20 kl. 21:55. Emne: Sanger ID fra stemme
Har eftersøgt den både i går eftermiddags og igen et par gange i dag uden held, så en endelig afklaring får jeg desværre nok ikke. Tak for hjælpen hele vejen rundt!

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator