Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Berit Larsen
#10 Kommentar postet d. 06-08-20 kl. 16:12. Emne: forslag
Tak for dit svar :o)

Nogle fugle skræmmes også af larmende personer, men mange af fuglene lader sig ikke skræmme af det, da de ved, der ikke er noget "farligt" forbundet med det. De lader sig heller ikke skræmme af hunde. Fuglene op ved synet af en hund, men det gør de ved synes af katte.

Men problemet er jo også, at de ikke er "under opsyn", som gårdhaveforeningen selv har formuleret det i de gældende regler, hvorfor så overhovedet have de regler? Og netop når det er et fælles område, synes jeg der skal være mulighed for alle, der bor der at kunne have deres interesser, som for eksempel at observere fuglene, men det lader sig så ikke gøre fordi formanden er fuldstændig ligeglad og overtræder reglerne.

Så skal de slette "under opsyn", og så kan alle kæledyr løbe rundt uden opsyn, altså både hunde, katte og hvad der ellers er af kæledyr.

Besvar | Kommentér

Berit Larsen
#11 Kommentar postet d. 06-08-20 kl. 16:16. Emne: forslag
Rettelse: der skulle stå "fuglene skræpper ikke op ved synet af en hund, men det gør de ved synet af katte"

Besvar | Kommentér

Jan Sørensen

Svaraktivitet:

(4)
#12 Svar postet d. 06-08-20 kl. 20:05. Emne: forslag
Hej igen Berit

Citat: Så skal de slette "under opsyn", og så kan alle kæledyr løbe rundt uden opsyn, altså både hunde, katte og hvad der ellers er af kæledyr.

Nej du skal snakke med de andre beboere i Gårdforeningen, og høre om det er i orden at formanden opføre sig sådan som han gør. Lav sammen et forslag til en vedtægts ændring, omkring hvordan man har hund og kat i gården. Til en Generalforsamling er det, det fremmødte flertal der bestemmer.

Hvad siger resten af bestyrelsen i karren til hans opførsel, syntes de det er helt i orden at han overtræder en en paragraf i vedtægterne.

Hvad siger bestyrelsen i din ejendom til det.

MVH:

Jan

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Berit Larsen
#13 Kommentar postet d. 07-08-20 kl. 06:32. Emne: forslag
Jeg mener aktivitet fra fuglene, hvis der er lidt aktivitet fra fuglene et sted, opdager kattene det med det samme, så ja, det tror/ved jeg ville ændre sig.

Besvar | Kommentér

Berit Larsen
#14 Kommentar postet d. 07-08-20 kl. 06:34. Emne: forslag
Det var også mange. Jeg kommer til at tænke på det med at "katte har ni liv", som man siger, så måske var det den samme :o)

Besvar | Kommentér

Berit Larsen
#15 Kommentar postet d. 07-08-20 kl. 06:34. Emne: forslag
Det var også mange. Jeg kommer til at tænke på det med at "katte har ni liv", som man siger, så måske var det den samme :o)

Besvar | Kommentér

Berit Larsen
#16 Kommentar postet d. 07-08-20 kl. 06:45. Emne: forslag
Hej Jan!

Jeg kan godt snakke med de andre medlemmer i gårdhaveforeningen, jeg har engang nævnt det for én, og hun sagde, at det var et problem de var ude, når ingen var hjemme, for der er en sandkasse.

Men så sker der ikke mere. Intet bliver ændret.

Der er ikke rigtig nogen, der snakker med hinanden her, der er en del, der flytter og andre flytter ind, folk er på arbejde og der bor en del studerende, som kun ved hvad der foregår på deres smartphone. Nogle beboere opdager ikke kattene, fordi de gemmer sig i buskene bag skraldespande osv, og et år blev nogle beboere irriteret på fuglene, fordi de skræppede op i de tidlige morgentimer, men det var jo fordi kattene var ude også på dette tidspunkt, de er ude hele natten, som vinden blæser.

Her kunne der ellers være mange fugle aktive, da der ingen andre er på det tidspunkt.

Selvom jeg siger det til en generalforsamling (hvor sikkert kun gårdhaveforeningen selv møder op), tror jeg ikke noget vil blive ændret.

Hun er simpelthen ligeglad.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator