Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tubas Løkkegaard
#10 Kommentar postet d. 10-09-08 kl. 08:54. Emne: Fotografering af vanddyr i akvarier?
Sweateren var nede i akvariet, og fungerede fint. Den gav mørk baggrund, og der var så ikke eventuelle reflekser fra bagruden.

Jeg har flere billeder af mine fingre og kameraet fra reflekser fra forruden. Vi fandt ud af at objektivet skal helt ind og røre ruden, for at undgå reflekser. Det kræver en vis dybde i akvariet, for at få dyret udenfor nærgrænsen.

Kommentér

Henrik Bringsøe
#11 Kommentar postet d. 10-09-08 kl. 09:37. Emne: Fotografering af vanddyr i akvarier?
#10, Nå for pokker, havde I virkelig sweateren nede i akvariet... Hvis vi fotograferer temmelig store dyr (f.eks. 10 cm lange salamandre), forestiller jeg mig, at sweaterens detaljer ville kunne anes?

Jeg ved godt, at hvis man tager billede i en meget skæv vinkel på frontruden, så vil det blive uskarpt. Men hvis man tager det en fra en lidt skrå vinkel, så behøver det vel ikke gå ud over skarpheden? Se f.eks. dette billede:

- se linket HER

Jeg ved godt, at jeg ikke har gjort noget som helst for at højne den "kunstneriske værdi" (og der er masser af irriterende luftbobler fra postevandet rundt omkring), men jeg ønskede blot at illustrere en han, der havde smidt yngledragten. Og ja, der ses nogle reflekser af glasbunden i bagruden, men mon ikke, de havde været stort set elimineret, hvis jeg havde brugt et rimeligt mørkt bundlag?

Venligst

Henrik Bringsøe

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator