Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tobias Frøslev

Svaraktivitet:

(47)
#10 Svar postet d. 13-09-08 kl. 22:09. Emne: Er dette en Cortinarius purpurascens?
Hej!

Den har blå lameller så vidt jeg kan se. Den hvide æg snyder lidt.

Jeg har vist billedet til Thomas Stjernegård også. Han siger C. variecolor.

I betragtning af at Jens Mårbjerg fandt en utetydig C. varievolor i Stagsrode for få dage siden (samme skov?) og at lamellerne på det sidste billede ser ud til at være blå, kalder vi den C. variecolor - det passer også bedre på økologien og udbredelsen.

Stadig et flot fund!

Du må så være blandt dem der ikke kan lugte C. variecolor-lugten. Heldige asen! (selvom det er en ret god karakter )

Mvh

tobias

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#11 Kommentar postet d. 13-09-08 kl. 22:14. Emne: Er dette en Cortinarius purpurascens?
Så kom vi da endelig i mål Tobias! Tusind tak for dit arbejde, denne svamp glemmer jeg aldrig.

Ja, mon ikke Jens trissede rundt i Vesterskov, der i år har en svampetæthed jeg aldrig nogensinde har oplevet før, det er helt overvældende.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator