Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Aase Flensted
#10 Kommentar postet d. 18-09-08 kl. 13:54. Emne: Pære- eller krystal-støvbold?
Hej Torbjørn, svampene vokser i en park / anlæg under løvtræer, men der er nåletræer et par meter derfra. Jeg kan let komme dertil igen, da det er tæt på mit arbejde.

Jeg tog noget af svampen med hjem. Nu er sporemassen blevet brun, overfladen af svampen er blevet lidt mørkere hen af creme, (svært uden farvekort) piggene har samme farve.

Når jeg ser på mine fotografier, er piggene samme farve som svampen, men med en lidt mørkere spids, når jeg forstørrer op.

venlig hilsen Aase

Pære- eller krystal-støvbold? (Hej Torbjørn, svampene vokser i en park / anlæg under løvtræer, men der er nåletræer et par meter de)
Aase Flensted har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#11 Kommentar postet d. 18-09-08 kl. 15:22. Emne: Pære- eller krystal-støvbold?
Hej Aase

Jeg er stadig usikker, det ville være fremragende hvis du lod dem stå en uges tid endnu, og fotografer så overfladen igen! - då tager vi den derfra.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Aase Flensted
#12 Kommentar postet d. 18-09-08 kl. 15:45. Emne: Pære- eller krystal-støvbold?
jeg vender tilbage om en uges tid

Besvar | Kommentér

Aase Flensted
#13 Kommentar postet d. 27-10-08 kl. 15:31. Emne: Pære- eller krystal-støvbold?
Jeg vendte ikke tilbage efter en uge, da jeg ikke kunne finde svampene igen. Men 23/10 fandt jeg denne støvbold, tæt hvor jeg fandt de andre. Der ses et lille hul i toppen + en unaturlig åbning på siden, men vent til næste billede

Pære- eller krystal-støvbold? (Jeg vendte ikke tilbage efter en uge, da jeg ikke kunne finde svampene igen. Men 23/10 fandt jeg den)
Besvar | Kommentér

Aase Flensted
#14 Kommentar postet d. 27-10-08 kl. 15:32. Emne: Pære- eller krystal-støvbold?
Det ser ud til at sporebeholderen er skudt til vejrs og er landet igen.

Pære- eller krystal-støvbold? (Det ser ud til at sporebeholderen er skudt til vejrs og er landet igen.)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#15 Svar postet d. 27-10-08 kl. 16:55. Emne: Pære- eller krystal-støvbold?
Det generer mig en smule at piggene nogle steder danner et netagtigt mønster, det peger nemlig på Sortagtig s.; på den anden side så bliver denne meget mørk ved modenhed. På grund af det og de vedvarende (ret) lyse pigge, så må det efter min bedste overbevisning alligevel ende med Krystal-støvbold.

Mange tak for dine billedserier og din tålmodighed Aase!

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Aase Flensted
#16 Kommentar postet d. 27-10-08 kl. 17:11. Emne: Pære- eller krystal-støvbold?
Torbjørn, det er mig der siger tak

Venlig hilsen Aase

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator