Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Hansen
#10 Kommentar postet d. 18-09-08 kl. 21:22. Emne: Spørgsmål ved valg af kamera.
Jeg har et helt andet forslag, eller bare nogen tanker, som du så kan prøve at bringe ind i dine overvejelser.....

Du ved endnu ikke, om det er en hobby du bliver vildt glad for og bidt af.

Du har ud fra egne oplysninger, ikke den store fototekniske erfaring og viden.

Det er noget af en mundfuld, at starte ud med avanceret og dyrt spejlrefleksudstyr, som hvis det alligevel ikke er "noget" taber uhyggeligt meget i værdi ved evt. gensalg.

Men....der findes gode og meget billigere alternativer til spejlrefleks.

Nemlig det der kaldes et ultrazoomkamera.

Og det bedste af dem er Canon Powershot S5 IS, det kan fås, alt efter hvor det købes, ned til 2300,-

Det har 12 gange optisk zoom, det svarer til samme brændvidde som et 300mm objektiv.

Hvis du eks. klikker på mit profilnavn, og så finder de billeder jeg har uploadet, så er de på nær de første 8-10 stykker, alle taget med et Powershot S2IS, som er den ældre model af det S5IS jeg nævnte....sådan for at du kan vurdere billedkvaliteten.....fuglebillederne er endda taget gennem en vinduesrude.

Her kan du læse mere om aparatet, og det er et allroundkamera.....lige fra supermacro til 300 mm brændvidde.

- se linket HER

mvh Eva

Besvar | Kommentér

Niclas Thomsen
#11 Kommentar postet d. 18-09-08 kl. 23:21. Emne: Spørgsmål ved valg af kamera.
Tak Eva.

Det havde jeg slet ikke selv tænkt på.

Og som du rigtig nok skriver, ved jeg jo slet ikke om fotografering er noget jeg vil gå op i med liv og sjæl. Og så ville det bestemt være overkill at have 10k + til at ligge i skuffen

Men med den nye prisramme, kan det ikke gå galt at kaste sig ud i det. Under alle omstændigheder vil jeg fremover have et kamera til at genere famillien med.

Skal ha mig endnu en, men mere alvorlig, snak med den ekspedient! -Snakkede med ham inden jeg oprettede mig på dette forum. Og han nævnte slet ikke at der findes gode almindelige kameraer. Så jeg fik den opfattelse. Hvis jeg skulle tage andet end "fest-billeder" skulle jeg helt klart vælge spejlrefleks.

(Hænger nok også sammen med min meget begrænset viden på området. Hele skylden skal han jo ikke ha.)

Du har sparet mig en formue i første omgang, men hvem ved. Kan jo være der skal opgraderinger til på sigt

Niclas

Besvar | Kommentér

Bent Nielsen
#12 Kommentar postet d. 18-09-08 kl. 23:39. Emne: Spørgsmål ved valg af kamera.
lige det kamera du nævner, Eva kiggede jeg også længe på.- jeg fandt det lidt billigere, nemlig til 2157 kr. - se linket HER

Da jeg de sidste par måneder også undersøgte fotomarked kunne jeg også se hvor dyr en hobby det kunne gå hen og blive, hvis man skulle være med helt fremme. Så jeg valgte at købe det helt nye superzoom kamera, Panasonic FZ28, (2935kr)18x zoom. 10.1 megapixels da jeg også kan være lidt i tvivl om hvor meget tid fuglefotografering vil fylde i fremtiden, så det handler p.t for mig om at få en på opleveren og lidt billede-dokumentation med hjem

Held og lykke til dig, Niclas.- håber du finder et godt kamera!

Besvar | Kommentér

Niclas Thomsen
#13 Kommentar postet d. 26-09-08 kl. 21:36. Emne: Spørgsmål ved valg af kamera.
Hej.

Så har jeg fået mit kamera... Hurrraaa

Så nu venter jeg bare på, at det skal blive lyst. Så skal jeg ud og nyde vejret (rart med så dejligt efterårs vejr.)

Valget faldt på Panasonic DMC-FZ50.

Den har 10,1 mp og 12x zoom. og så var den billig (2500kr) Så nu er jeg endelig den glade ejer af et kamera.

Efter jeg har "kæmpet" mig igennem en mursten af en brugervildledning, skal jeg ud og have prøvet alle! de forskellige knapper af.

Anyway, ville bare lige dele min glæde med nogen

/Niclas

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator