Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole B. Lyshede
#10 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 09:24. Emne: Svampe i baghaven
OK, fint nok.

Ole

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#11 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 11:27. Emne: Svampe i baghaven
Det er Glimmer-Blækhat. Bresinsky & Besl afviser alle rygter om at den skulle være giftig som ubegrundede.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#12 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 12:07. Emne: Svampe i baghaven
Ok Erik, jeg havde ikke checket Bresinsky & Besl, citerede blot efter hukommelsen.

Er du i praksis helt overbevist om at det er Glimmer-blækhat, selvom makrokaraktererne mangler?!

Besvar | Kommentér

Anders B. Hjort
#13 Kommentar postet d. 11-10-08 kl. 08:34. Emne: Svampe i baghaven
Jeg takker for de mange indlæg. Ud fra jeres beskrivelser, samt hvad jeg derudfra har kunnet finde på nettet, hælder jeg til at det er glimmer-blækhat, der vokser i min have. Jeg har alligevel valgt at vedhæfte endnu et billede af svampene, denne gang hvor også lamellerne ses.

Endnu engang tak,

- Anders

Svampe i baghaven (Jeg takker for de mange indlæg. Ud fra jeres beskrivelser, samt hvad jeg derudfra har kunnet finde p)
Foto: A. Hjort
Klik på billedet for original størrelse (645 x 430)
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#14 Kommentar postet d. 11-10-08 kl. 09:43. Emne: Svampe i baghaven
For mig at se vil det være overkill at forkaste næsten samtlige danske fund af denne uhyre almindelige art, blot fordi en i Europa ret sjælden art, der ligner den meget, er fundet - se linket HER.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator