Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

carina olsen
#10 Kommentar postet d. 16-11-08 kl. 21:51. Emne: hvad søren er dette ...
hej Anni

ih du er da en engel ;0)))) min hund er nu så plaget at jeg har indsamlet en ordenlig bunke dyr i sprit og i morgen kører prøverne , min hund & jeg til dyrlæge , for dette er simpelthen uholdbart . havde besøg af en intetanende veninde idag , men hun mente ikke de ville gå på hende ... , nu efter megen irritation og div. stik ser jeg ikke hende her før alt er udryddet var hendes ord ;0)))

nå vi har vores gode humør endnu & jeg har nu fundet ud af at hvis bare vi holder samme temperatur som udenfor brr så holder de sig i ro , og smører man et kæmpelag creme ved næseborene så kan man nå at falde i søvn før de kommer igennem ... hihi ...

mange tak for din store hjælp og jeg glæder mig bare så meget til at høre hvad dyrlægen siger ( er der ikke noget med at de også lærer om insekter i deres udannelse ?)

mange hilsner fra

Carina

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(706)
#11 Svar postet d. 16-11-08 kl. 21:55. Emne: hvad søren er dette ...
Hej Carina

Godt, at du nu selv har taget affære. Du skal nok få noget at vide så. Jeg ønsker dig held og lykke med det

Venlig hilsen Anni

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

carina olsen
#12 Kommentar postet d. 16-11-08 kl. 21:58. Emne: hvad søren er dette ...
hej anni tusind tak skal du have og er der noget interessant imellem , så skal i nok høre om det ;0))))

mange hilsner fra

Carina

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#13 Kommentar postet d. 16-11-08 kl. 22:43. Emne: hvad søren er dette ...
Ja, du må endelig melde tilbage, så vi kan få vished for, hvad det er

Besvar | Kommentér

carina olsen
#14 Kommentar postet d. 17-11-08 kl. 16:47. Emne: hvad søren er dette ...
hej ;0))) så er dyrlæge besøget overstået , men inden jeg kørte lå der pludselig en klase med hvide æg , den var med under mikroskob , og det eneste dyrlægen desværre havde mistanke om uden at være sikker var en form for fuglelus, eller melmider

hun mente det var så voldsomt et angreb at jeg skulle kontakte skadedyrslaboratoriet og evt få dem til at gasse huset ;0(

kunne dog ikke få fat på dem idag så jeg sidder lige nu og venter på rentokil skadebekæmpere .. ( kan simpelthen ikke vente mere - skadedyrlaboratoriet vil jo først artsbestemme den før de tager stilling til resten , det har vi ikke rigtig tid til at vente på

men indenfor en time fortæller ham fra rentokil nok hvad det er ;0)))

det ser jeg rigtig frem til

mange hilsner fra

carina

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#15 Kommentar postet d. 19-11-08 kl. 01:16. Emne: hvad søren er dette ...
Hej Carina

Jeg går ud fra, at du er blevet forvist fra hjemmet i tre dage, mens huset bliver gasset, siden vi ikke har hørt fra dig i dag. Håber, at du får løst problemet.

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

carina olsen
#16 Kommentar postet d. 30-11-08 kl. 20:45. Emne: hvad søren er dette ...
hej anni

jeg er ked af først at svare nu , men har simpelthen ikke kunnet være derhjemme før nu .. jeg er stadig ikke kommet det nærmere selvom jeg har sendt prøver til statens skadedyrslab , som ikke fandt noget i prøverne . men skadedyrsmanden mente det var fuglemider . nu har jeg sprøjet med alskens ting og kan indtil jeg finder ud af hvad det er holde det i ave med midler ... ( desværre ikke en så holdbar løsning , men jeg skal nok få knækket koden ;0))) noget er dog dødt her i huset , så her er til at være , men vi kan stadig mærke det kribler på os både husdyr og børn og voksne .... det eneste vi ved er at det bider, for min søn specielt er helt fyldt med stikmærker i panden .... ;0(((

jeg har startet et andet indlæg med et nyt billede af nogen af vores fund , men som sagt har jeg et ret dårligt kamera ;0((((

mange hilsner fra carina

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(706)
#17 Svar postet d. 30-11-08 kl. 23:41. Emne: hvad søren er dette ...
Hej Carina

Sikke en omgang. Men det er da altid noget, at der er kommet lidt styr på det. Ja, begynd fra en ende af med alle smådyr du kan hitte. Hvis du har en lup, kan du få din mand til at holde den hen over det lille insekt, mens du fotograferer igennem den. Det skulle nok kunne give rimelige billeder

Og ja, du skal nok få has på dem

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Harald Peter Pedersen
#18 Kommentar postet d. 10-02-21 kl. 15:08. Emne: hvad søren er dette ...
Vi er også angrebet af "mider" eller andre dyr som sætter sig på os og stikker/bider. Professionel skadedyr bekæmper har sprøjtet forskellige gifte 4 gange, men dyrene er her stadig. De sætter sig over alt på os, men især i næse øjne ører og mund. Vi har dem på kroppen, hvor de stikker/bider. I et ældre indlæg fra Carina Olsen november 08, beskriver hun problemet - hvordan løste hun problemet?

Besvar | Kommentér

jonna Toftehøj
#19 Kommentar postet d. 25-04-21 kl. 19:08. Emne: hvad søren er dette ...
Hej Harald og andre

Jeg har præcis samme problem og jeg er ved at blive vanvittig. Det har stået på i måneder nu, i starten troede vi det var kattelopper og havde 4 skadedyrs firmaer ude for at bekæmpe det, uden held.

Efterfølgende har jeg smidt alle mine møbler ud og er flyttet til en ny lejlighed, desværre lykkes det ikke at flytte fra problemet.

I en måned har jeg nu forsøgt med limfælder på gulvene, for at fange de bitte bitte små bæster og sendt den til skadedyrsfirmaet, de kunne desværre ikke se noget på dem.

Skadedyrsfirmaet mente det kunne være fuglemider, og jeg har sidste fredag fået behandlet med Biocid utd gift. Indtil videre har det ikke hjulpet.

Det er bitte bitte små dyr som hopper eller springer op af en og som bliver i tøjet og bare springer, kravler rundt. De kravler og springer rundt i håret, kravler op i næsen og ind i øjnene. De suger blod og det kan godt gøre ondt, andre gange mærker man det ikke. Det klør ikke efterfølgende.

Jeg vasker alt tøj på 60 grader, men jeg synes ikke altid de kommer ud.

Hvis der er nogle der kan hjælpe med at finde ud af hvad det kan være for insekter, så vil jeg blive meget glad.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator