Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
#10 Kommentar postet d. 23-12-08 kl. 11:01. Emne: Idé om art? 2 billeder
Sådan, Stig - det var virkelig godt tip, du gav mig dér.

Den er nøglet til Hypomyces aurantius, hvilket passer med farve, peritheciestørrelse, sporestørrelse/udseende og at hele peritheciet farves purpur med 10% KOH, samt at den også vokser på mosser.

Så kom jeg til vejs ende takket være dig, og så kan jeg ikke engang gi dig et flag!

Idé om art? 2 billeder (Sådan, Stig - det var virkelig godt tip, du gav mig dér.

Den er nøglet til  Hypomyces aurantius, )
Margaretha Liebmann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#11 Kommentar postet d. 23-12-08 kl. 11:13. Emne: Idé om art? 2 billeder
Flot billede, Margaretha, og med målestok og det hele. Jeg må se at finde en adaptor til mit kamera og mikroskop. Og god jul til alle på tråden.

Ole

Besvar | Kommentér

Stig Madsen

Svaraktivitet:

(83)
#12 Svar postet d. 23-12-08 kl. 11:32. Emne: Idé om art? 2 billeder
Godt arbejde med identifikationen, Margaretha.

Jeg er glad for, at det ikke var helt hen i vejret alligevel. Jeg synes perithecierne på billedet var for store til en snylteskorpe, men du skrev jo rent faktisk, at de kun er 250 &#956;m. Det kan måske lære én at læse i stedet for kun at kigge billeder

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#13 Kommentar postet d. 23-12-08 kl. 12:44. Emne: Idé om art? 2 billeder
Ole, prøv at sætte kameralinsen helt tæt til lupobjektivet. Du behøver faktisk ikke mere, hvis det kun skal være "i en snæver vending".

Så kunne du få dit flag, Stig, du var en god katalysator!

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator