Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
#10 Kommentar postet d. 22-01-09 kl. 21:10. Emne: Almindelig Gråskive?
Det er nok fordi det er en PDF-fil, men prøv af google på "key myxomycetes" så er der noget fra "britmycolsoc.org.uk", så kan du nok få fat i det.

Besvar | Kommentér

Frank Abrahamsson
#11 Kommentar postet d. 22-01-09 kl. 22:10. Emne: Almindelig Gråskive?
Det virkede, tak.

Mvh. Frank

Besvar | Kommentér

Jan Vesterholt
#12 Svar postet d. 23-01-09 kl. 19:38. Emne: Almindelig Gråskive?
Det er en frynseskive (Lachnum), på denne tid af året, på den vært, med fravær af rødmen og med de korte år er det sandsynligvis vinter-frynseskive (Lachnum impudicum). Kontrol i mikroskopet er nøvdendig før end den er bestemt.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#13 Kommentar postet d. 23-01-09 kl. 21:05. Emne: Almindelig Gråskive?
Det er et vanskeligt område, derfor er jeg nødt til at spørge om der kan mangle randhår på frynseskiver? Det har jeg altid ment var et kendetegn ved disse, men min erfaring er jo noget begrænset.

Besvar | Kommentér

Jan Vesterholt
#14 Svar postet d. 23-01-09 kl. 22:37. Emne: Almindelig Gråskive?
Jeg kan godt se dem på det tredie billede, tydeligst på undersiden og stilken. Denne arts hår er ret korte.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#15 Kommentar postet d. 23-01-09 kl. 22:42. Emne: Almindelig Gråskive?
Det er nemmere at se det, når man får det forklaret. Jeg har kun taget det for alm. ujævnheder. Det er da meget korte hår må jeg sige! Nå, så lærte jeg mig da noget igen, tak for det, Jan.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator