Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Thomsen
#10 Kommentar postet d. 17-04-09 kl. 19:18. Emne: Hvilken poresvamp
Og et billede mere...

Hvilken poresvamp (Og et billede mere...)
Erik Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (777 x 583)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#11 Svar postet d. 17-04-09 kl. 19:25. Emne: Hvilken poresvamp
Den letteste forskel er tætheden i porer: Nordic Macromycetes (2) siger 2-3 for Vinter-Stilkporesvamp, og 4-7 for Forårs-S., din angivelse er midt imellem, derfor kan jeg ikke give et endeligt bud, mon du har bevaret materialet til check. Det nemmeste er at anbringe en lineal på porelaget og se under lup, og tage en række (f.eks. 5) mål, det ville jeg gøre hvis jeg var i tvivl.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#12 Kommentar postet d. 17-04-09 kl. 19:28. Emne: Hvilken poresvamp
Når jeg ser dit andet foto, så er jeg overbevist om at det er Forårs-Stilkporesvamp. Der kan det (som dit foto viser) være svært at skelne de enkelte porer fra hinanden uden lup.

Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#13 Kommentar postet d. 17-04-09 kl. 20:19. Emne: Hvilken poresvamp
Jeg mener også, at det må være forårs- ud fra tætheden af porer og netop forskellen på billederne, hvor man slet ikke kan skelne porerne med det blotte øje på billederne i modsætning til de andre vinter-stilkporesvampe.

Jeg har netop målt med lineal og lup og det giver næsten 4 porer overalt.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator